Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff... har lyst på både titanfall og destiny... Men blir bare 1 av dem til jul. HELP!

Ikke så vanskelig valg isåfall siden destiny ikke er ute før 2014

Edit: ingen av de spilla kommer før 2014 men titanfall kommer første kvartal av 2014 og destiny kommer sikkert ikke før midten eller slutten av 2014

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Fordi pen grafikk > gameplay dessverre. Har ingen ting med maskinvare å gjøre.

Dummeste jeg har lest idag, såklart har det ALT med maskinvare å gjøre.

Klarer ikke PS4 killzone grafikk med 60fps så er det en alvorlig flaskehals i systemet en plass.

Lenke til kommentar

Klarer ikke PS4 killzone grafikk med 60fps så er det en alvorlig flaskehals i systemet en plass.

Altså, her handler det om å kunne utnytte maskinvaren over tid. Var ikke akkurat slik at maskinvaren til 360/PS3 var utnyttet fullt ut ved lansering for å si det sånn. Nå vil man kanskje "treffe veggen" raskere med PS4 kontra PS3 da den er lettere å utvikle for.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

I spill som Battlefield og Call of Duty i multiplayer så foretrekker jeg 60fps på bekostning på ned skalert grafikk. Men når jeg spiller singleplayer så har jeg ikke noe problem å spille i 30fps med bedre grafikk.

60fps er selvf å foretrekke, men om en kunne valgt så er ikke jeg i tvil ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hvorfor kjører killzone 3 og muligens også drive club på 30fps?

Er et noe jeg har lært fra PS3 så er det å ikke stole noe om specs som kommer fra sony, vi får vente og se når konsollene kommer ut.

låst 30fps er ikke så mye å syte over, og med tanke på nådagens konsoller kjører ulåst fps i de fleste spill så vil låst 30fp bli mye bedre, og nådagens konsoller kjører 720p max i spill, de spilla som kjører 1080p er bare oppskalerte, så grafikken vil bli bedre, men forventer du ekstreme hopp i grafikk så må du nokk vente til neste generasjon, men for min del spiller ikke fps noe big deal, viss de lager spill med bra story, bra innhold og itillegg klarer låse til 30fps så blir jeg fornøyd, grafikk er ikke alt i spill, for min del kan grafikken være dritt så lenge gameplay og story er bra, og med tanke på alle biler og det meste av banen i driveclub vil være destruktable så vil det ta en del bedre konsoller til for å klare kjøre det i stabilt 60fps, grunnen til att spill som forza 5 vil kjøre i 60fps (vet ikke om dette er låst Fps) er pga de ikke har noen ting som kan knuses på bane eller noen biler som kan bli knust, du kan få skrammer å bulker på bilene men ikke så mye mer, viss du vil ha sinnsyk grafikk på konsoller bør du starte produksjon selv å se hvor mye den vil koste, regner med viss man vil ha max grafikk på alle spill så må man ut med 15-20.000kr pr konsoll å da er det bedre å kjøpe seg en pc, så konsoll vil alltid vere en konsoll og ikke en supermaskin og med tanke på prisen på ps4 og xbox one er under 4000kr så kan vi ikke forvente noen supermaskiner :rofl: å forresten så ser de fleste filmer i 24p uten å klage eller 23.976 frames/s så tror låst 30fps vil være bra nokk for de fleste :)

Lenke til kommentar

Så fordi du ikke får verdens beste grafikk, 1080p, 60fps og alt sammen så er det "en alvorlig flaskehals i systemet"? Det er det dummeste jeg har lest i dag. Man kan enkelt kneble hvilken som helst pc, så hvilken maskinvare det er i seg selv har ikke noe med om man får 60fps eller ikke. Det har med prioriteringer å gjøre. Så lenge folk vil ha grafikk over gameplay så prioriteres pen grafikk og du får du 30fps.

Lenke til kommentar

Så fordi du ikke får verdens beste grafikk, 1080p, 60fps og alt sammen så er det "en alvorlig flaskehals i systemet"? Det er det dummeste jeg har lest i dag. Man kan enkelt kneble hvilken som helst pc, så hvilken maskinvare det er i seg selv har ikke noe med om man får 60fps eller ikke. Det har med prioriteringer å gjøre. Så lenge folk vil ha grafikk over gameplay så prioriteres pen grafikk og du får du 30fps.

Er du helt seriøst når du mener det ikke har noe med maskinvaren om en konsoll eller pc ikke klarer 60fps?

jeg er ikke ute etter å trolle eller noe, jeg bare ser det er så mange som forguder specsa til PS4, har dere glemt E3 2005?

Jeg stoler ikke på sony før konsollen har blitt sluppet på markedet.

Lenke til kommentar

Eller Major Nelson som etter revealen av PS3 mente at 360 var kapabel for tre gangen maskinkraften i en PS3 eller hva det nå var?

Men altså, nå kjører begge konsoller samme arkitektur. Da er det enklere å sammenligne krefter.

Kan ikke sammenligne Major Nelson med høye sjefer i sony, så og si alt de viste frem og sa på E3 2005 var løgn.

Lenke til kommentar

Igjen: var ikke det jeg sa.

Du skriver dette:Man kan enkelt kneble hvilken som helst pc, så hvilken maskinvare det er i seg selv har ikke noe med om man får 60fps eller ikke.Tror du guerilla games ville valgt 1 eller 2:1: 1080P flott grafikk men 30fps.2: 1080p flott grafikk men 60fps.Hva er det som begrenser dette? hardware? eller guerilla games som vil gi ut spillet sitt i 30fps.Nå alt kommer til alt så er det vel at konsollen er ny og utvikle til.

Lenke til kommentar

Yes, de var arrogante og jævlige, er en grunn til at de fikk høre det. Nå før denne generasjonen har det vært motsatt.

Men til slutt vil begge konsollene bli store suksesser.

Ja denne generasjonen har det vært Microsoft, med don mattrick i spissen som har vært arrogante.Synes enda at sony er dårlige med informasjon, har det f.eks det kommet ut noe offentlig om minnebruk rykte?

Lenke til kommentar

Ja, de har gitt en official statement ja.

The actual true distinction is that:

"Direct Memory" is memory allocated under the traditional video game model, so the game controls all aspects of its allocation

"Flexible Memory" is memory managed by the PS4 OS on the game's behalf, and allows games to use some very nice FreeBSD virtual memory functionality. However this memory is 100 per cent the game's memory, and is never used by the OS, and as it is the game's memory it should be easy for every developer to use it.

We have no comment to make on the amount of memory reserved by the system or what it is used for.

Dette du tenker på, eller har jeg gått glipp av noe?

Står jo ingenting der om tilgjengelig ram.

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Du skriver dette:Man kan enkelt kneble hvilken som helst pc, så hvilken maskinvare det er i seg selv har ikke noe med om man får 60fps eller ikke.Tror du guerilla games ville valgt 1 eller 2:1: 1080P flott grafikk men 30fps.2: 1080p flott grafikk men 60fps.Hva er det som begrenser dette? hardware? eller guerilla games som vil gi ut spillet sitt i 30fps.Nå alt kommer til alt så er det vel at konsollen er ny og utvikle til.

Å herre. Greit, jeg legger meg flat. Både ps4 og xbone har alvorlige flaskehalser i systemet side de ikke klarer å rendre fotorealistisk i 4k og 120fps for den saks skyld. Helt tragisk. Drittsystemer begge to

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...