Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One

Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

• PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nesten så jeg vurderer å skaffe meg en PS4 avatar. Så kan jeg skrive totalt fjerne innlegg, samtidig som at jeg nesten er på gråten over at det finnes noen som ikke synes at PS4 er best i heeeeele universet.

Det er jo uansett ingen gigantforskjell på XO/PS4 per i dag, tilnærmet likegode konsoller med forskjellige kontrollere. La oss se på gamescon, dog jeg tviler på at vi vil få noen nye sjokkerende nyheter der.

Anyway, avgårde til føden. Kjerringen ligger inne, skal gjerne ha keisersnitt i dag..

WHAT HAVE I DONE :wallbash:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nesten så jeg vurderer å skaffe meg en PS4 avatar. Så kan jeg skrive totalt fjerne innlegg, samtidig som at jeg nesten er på gråten over at det finnes noen som ikke synes at PS4 er best i heeeeele universet.

Det er jo uansett ingen gigantforskjell på XO/PS4 per i dag, tilnærmet likegode konsoller med forskjellige kontrollere. La oss se på gamescon, dog jeg tviler på at vi vil få noen nye sjokkerende nyheter der.

Anyway, avgårde til føden. Kjerringen ligger inne, skal gjerne ha keisersnitt i dag..

WHAT HAVE I DONE :wallbash:

Lykke til!! Selv om du kanskje får mindre ting til gaming og andre aktiviteter så vil du ikke angre. Å få barn er det beste i verden.

Lenke til kommentar

Da er vi tilbake til der vi alltid har vært. Samme mengde minne, men Sony har raskere mindre.

Jeg skjønner ikke dette fokuset på minnehastigheten. - Det er nesten garantert at minnehastigheten i X1 og PS4 kommer til å ha null innflytelse på ytelsen i spill - dette er bare papir-skryte-specs som overhodet ikke kan omsettes i real-world ytelse - og i all tilfeller ikke får på slutten av livssyklusen når siste millimeter ytelse er presset ut av konsollene - flaskehalsen her blir ikke minnet, men disken/nettet.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke dette fokuset på minnehastigheten. - Det er nesten garantert at minnehastigheten i X1 og PS4 kommer til å ha null innflytelse på ytelsen i spill - dette er bare papir-skryte-specs som overhodet ikke kan omsettes i real-world ytelse - og i all tilfeller ikke får på slutten av livssyklusen når siste millimeter ytelse er presset ut av konsollene - flaskehalsen her blir ikke minnet, men disken/nettet.

???? Om jeg klokker minnet på skjermkortet mitt opp så resulterer det i høyere framerate. Klart det betyr noe? Men ikke at det vil gi de store utslagene i grafikk mellom ps4 og xbox one.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ikke er interessert i Titanfall?

Finnes ikke interessert i det hele tatt. Om Destiny går samme vei som TItanfall med online only, skipper jeg det spillet også.

Spill skal ha en singelplayer for jeg i hele tatt skal ta vurderingen om å skaffe spill/spillene fremover. Blir det ikke dyrt å betale 499kr bare for å delta i campingfest med pølse i lompe på slang online med lagswitchere o.l?

Titanfall burde koste max 300kr mener da jeg, utelukke en singelplayer er høl i hode :wallbash:

Leste og et rykte at Xbox One og Playstation 4 har samme båndbredde på nett samme som disse aldrende konsollene vi har med PS3-X360. Det vil si max 2mb/sek på en god dag. PCen min har 7-9mb/sek trådløs alle dager.

Jeg håper vi får vite mer angående dette da det er blitt altfor stor fokus på onlinespill/MMO's, sosial kjøring blablabla til neste generasjon.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

les In Theory: Can Xbox One multi-platform games compete with PlayStation 4?

tldr: 50% mer flops = 17-33% relativ økning i fps. 60% mer båndbredde = opptil 20% fps

"In Theory"

- Det er nesten garantert at minnehastigheten i X1 og PS4 kommer til å ha null innflytelse på ytelsen i spill - dette er bare papir-skryte-specs som overhodet ikke kan omsettes i real-world ytelse - og i all tilfeller ikke før på slutten av livssyklusen når siste millimeter ytelse er presset ut av konsollene - flaskehalsen her blir ikke minnet, men disken/nettet.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Killzone SF ser ganske stort og åpent ut i forhold til lignende FPS, og det ser ekstremt lekkert ut. Skulle dog ønske de skrudde ned detaljene litt for bedre FPS.

DriveClub burde gjøre det samme, FPS > detaljer, men de prøver å pushe spillet til å kjøre 60fps til release, men kan ikke garantere noe og vil ikke gjøre det på bekostning av grafikk.

Grafikk selger, dessverre. Tror folk flest ikke vil bry seg eller vet hva fps er engang, men grafikk, det sikler menigmann etter.

Lenke til kommentar

Killzone SF ser ganske stort og åpent ut i forhold til lignende FPS, og det ser ekstremt lekkert ut. Skulle dog ønske de skrudde ned detaljene litt for bedre FPS.

DriveClub burde gjøre det samme, FPS > detaljer, men de prøver å pushe spillet til å kjøre 60fps til release, men kan ikke garantere noe og vil ikke gjøre det på bekostning av grafikk.

Grafikk selger, dessverre. Tror folk flest ikke vil bry seg eller vet hva fps er engang, men grafikk, det sikler menigmann etter.

Enig med deg her, ofrer heller litt detaljer for 60fps.

Spille med 30fps i skytespill er ikke akuratt noe nextgen for meg....

Lenke til kommentar

Spill skal ha en singelplayer for jeg i hele tatt skal ta vurderingen om å skaffe spill/spillene fremover. Blir det ikke dyrt å betale 499kr bare for å delta i campingfest med pølse i lompe på slang online med lagswitchere o.l?

Titanfall burde koste max 300kr mener da jeg, utelukke en singelplayer er høl i hode :wallbash:

Jeg er utrolig glad for at noen utviklere kun kosentrerer seg om MP. For min del kjøper jeg kun Titanfall for å spille online. Det samme har vært gjeldende for CoD/BF spillene på konsoll.

Å tvinge en enspillerdel på et spill som fokuserer sterkt på MP er like meningsløst som å sy fast en halfassed MP del på et spill som fokuserer veldig på enspiller.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...