Ekko Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hei! Kjæresten min sin family har en maskin som synger på siste verset (etter min menig, faren er ikke helt enig) og jeg ble spurt hva jeg ville gjort (billigst mulig seff). Jeg har ikke sett så nøye på saken, men nytt hovedkort, prosessor og minne må vel til. Spørsmålet er jo hva annet man må få skiftet ut. Kabinett? (Dette var ikke spørsmålet, det kommer under) Hvordan er enkleste måten å finne ut om man får plass til et ATX-hovedkort i et kabinett når man skal oppgradere en PC (uten å prøve å putte et inn da)? Et annet spm er: Har Compaq-maskiner egne standarder for alt eller er det mulig å oppgradere en compaq-pc ved å bytte ut HK, CPU og RAM? Jeg vil gjerne ha svar på spørsmålene uavhengig av hverandre mvh Meg Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Compaq leverer værtfall veldig ofte med strømforsyninger som akkurat holder til den maskinen det blir levert med, dvs, du må ha ny strømforsyning og da er det like billig å kjøpe nytt kabinett med strømforsyning.. ville droppet hele det gamle compaq tullet og kjøpt nytt hk,cpu,minne og kabinett.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Vel jeg har en compaq presario 5260 stående og den kan du ikke skifte hk i da de har valgt en egen std for feste og for alle uttak bak i kabinettet. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Atx= Portene på baksiden er av samme oppsett som du har på din egen maskin... åpne opp og du kommer til og se hvis det er et at kort. Pentium II og nyere har atx (tror jeg uten unntak) Er det atx fra før har du plass oppgrader i vei... Alt er det samme! Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Flaskehalsen i gamle maskiner er veeeldig ofte to ting: 1. Harddisken er for treg 2. Det er installert for lite RAM. Oppgradering av ram og harddisk fører ofte til enorm ytelsesøkning. Hvis du vurderer flere oppgraderinger enn dette så tror jeg det er like greit å satse på helt nytt utstyr. DrErling Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvordan compaq er det? De siste kontor-PC'ene følger litt industristandarden, men hjemme-PC'ene (presario) har jeg en følelse av at er like "ille" som før... Skal du bytte ut HK, CPU og RAM, ville jeg ha slengt på de 500,- ekstra det koster for et helt ok, lite kabinett. Som nevnt her, er det ikke sikkert at strømforsyninga vil holde til de nye komponentene heller... Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Atx= Portene på baksiden er av samme oppsett som du har på din egen maskin... åpne opp og du kommer til og se hvis det er et at kort.Pentium II og nyere har atx (tror jeg uten unntak) Er det atx fra før har du plass oppgrader i vei... Alt er det samme! Har du åpnet en compaq pc før? Du kan være heldig, men du kan også være uheldig når det gjelder compaq, har hatt reperasjoner på compaq pcer etter lynnedslag osv og det er ett mareritt å få tak i komponenter som faktisk fungerer i disse maskinene.. Har vært ett par ganger compaq maskiner faktisk har totalt nektet en 2-3 forskjellige typer lydkort og 56k pic kort.. Compaq maskiner er noe sære greier som skal brukes til de er for gamle, og deretter kjøpes NYTT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå