Submission Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hei, har lenge hatt lyst til å begynne på noe av dette. Problemet er bare at jeg ikke har trent like lenge som de som går der, så jeg er nok ikke like god. Føler meg litt redd for å begynne der, at folk er altfor kjepphøye blir ikke tatt så godt imot osv. Hvordan er miljøet for nybegynnere, og tror dere det er noen andre der med lite erfaring? Lenke til kommentar
nipton Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Neida er ingen grunn å være redd, finnes svært lite kjepphøye mennesker innen mma/bjj. mer så innen sporter som er man ikke kan gå 100% som kickboxing og boxing. Derfor blir det konflikter mellom mennesker grunnet egoet. Så klart finnes det ego innen mma/bjj men om du finner de som bare vil skade noen under trening så aldri takke ja til å sparre hverandre. Alle har noen personer i store klubber som man ungår pågrunn av at noen blir skadet når de sparrer. uansett om de mener det eller ikke. Nivået blir forskjellig, du kan møte noen som har trent i 1 år og du har trent i 1 uke å du vinner hver gang, du kan møte noen som har trent i 3 måneder som du aldri kommer til å ``vinne`` mot. Noen ganger så møter du noen som subber deg på 10 sekunder og noen ganger møter du noen som DOMINERER deg i 6 minutter, til du nesten knekker mentalt. Alle slags senariorer vil du møte på, mma/bjj/sub wrestling er en karakter bygger som vil gjøre livet ditt bedre på alle mulige plan. Det kommer alltid nye ``studenter`` som vil prøve, noen blir og andre kommer aldri tilbake. alle må starte fra samme plass. Så lenge du har evnen til å lytte og lære så skal det ikke være et problem. Endret 24. mai 2013 av nipton 1 Lenke til kommentar
Submission Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Takk for et fint svar, ble litt mer motivert nå Får se hva som skjer, hva er det du holder på meg og hvor lenge har du gått? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Kampsport er ikkje ein ekskluderande sekt, og for dei som skal leve av å instruere - ie. hovudinstruktørar og liknande - så er det viktig at det kjem til nye folk undervegs. Det er alltid nye folk, og dei er alltid velkomne. Eg trur dei fleste - meg sjølv inkludert - opplever miljøet som veldig inkluderande og avslappa. Fight & Fitness (Danmarksplass) og Fitness First (Vestre strømkai) har båe boksing, kickboxing og MMA. F&F har dedikerte Jiu Jitsu/BJJ/SW-timer i tillegg til MMA, medan FF tilbyr Muay Thai. Om du vil leike med kniv og sånn har FF Krav Maga, medan F&F har Kali Sikaran. FF trur eg du må maile for å få ein prøvetime, F&F har ein form du kan fylle ut på nettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå