Tunky Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Hei! Jeg er 20 år og jobber i en nisjeforretning med omsetning på rundt 20 millioner. Har jobbet her nå i snart 2 år, ved siden av skolen og en del i ferier. Det jeg gjør her er å føre regnskap, sitter og hører fakturaer fra leverandører, innbetalinger fra kunder og andre ting som går inn og ut. Jeg tjener 125 kr/t før skatt, og føler kanskje det er litt lite? Jeg vet at andre i butikken her tjener 140kr/t, men de jobber jo med andre ting, er litt eldre og jobber mer enn meg. Jeg har likevel vært her lenger enn mange av de. Jeg tenker jo at jeg i alle fall burde tjene det samme som de andre, hvis jeg gjør samme jobb som de gjør (kundekontakt over mail, tlf eller i butikk). Vil spørre her før jeg eventuelt tar det til sjefen. Er ikke så flink på sånt noe, hvis jeg i det hele tatt tør å ta det opp med han Er jo greit som en biinntekt ved siden av studielån og sånt no, uansett hva jeg tjener. Endret 24. mai 2013 av Knewt Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Det er jo bare å spørre det. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg er 21 og har 142kr som basislønn, med overtid, jobber 99% kveld og helg så det meste har overtid på med alt fra 22-90kr timen i tillegg. Jobben er 20% ikke det engang, ved siden av skole. Og er ikke en spesialisert jobb, enhver kunne gjort jobben med en ukes opplæring Så ja, synes du tjener ganske lite. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Så ja, synes du tjener ganske lite. Ja, enig der. Men har du ikke gått opp noe siden du startet? Det høres jo veldig ut som en begynner lønn det der. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ja, enig der. Men har du ikke gått opp noe siden du startet? Det høres jo veldig ut som en begynner lønn det der. Har bare jobbet 1 år, har ikke endret noe lønn nei Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ah, det var egentlig ment til trådstarter. Man pleier jo å ha lønnsforhandlinger en gang i året, men kanskje forskjell når man ikke jobber fulltid. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ah, det var egentlig ment til trådstarter. Man pleier jo å ha lønnsforhandlinger en gang i året, men kanskje forskjell når man ikke jobber fulltid. Hehe tok det som om det var til meg, siden du quotet rett over Jeg aner virkelig ikke, har ikke tenkt over det enda.. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Nei, jeg har fortsatt samme lønna som da jeg startet. Har jo andre "goder" - som personalrabatt på det jeg kjøper på jobb - og det har jo blitt en del etter hvert. I fjor tjente jeg ca 75000 før skatt, som en pekepinn på hvor mye jeg jobber. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 125 kroner er dårlig i butikkbransjen. Tarifflønna i dagligvare er en tier eller to over det, og den er allerede lav. Får du noen tillegg? Jeg ville definitivt tatt det opp med sjefen. Forklart at du nå har jobbet der i to år og har bevist din nytte. Det er naturlig med lønnsøkning etter to år, spesielt når man starter såpass lavt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Forøvrig skulle jeg tro at sjefen stalka meg, haha. Første lønna etter jeg starta denne tråden gikk jeg opp 15kr i timen, til 140. Altså en ukes tid etter jeg posta her. Jaja, det var i alle fall hyggelig det, jeg spurte jo ikke en gang. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Forøvrig skulle jeg tro at sjefen stalka meg, haha. Første lønna etter jeg starta denne tråden gikk jeg opp 15kr i timen, til 140. Altså en ukes tid etter jeg posta her. Jaja, det var i alle fall hyggelig det, jeg spurte jo ikke en gang. Vel, det skal du jo ikke behøve å gjøre heller. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2013 Neida, forsåvidt. Bare syns det var morsomt at jeg gikk opp i lønn uka etter jeg postet "klaginga" mi på nettet. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2013 Del Skrevet 5. juli 2013 Vel, det skal du jo ikke behøve å gjøre heller. Ehm, jo? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Vel, det skal du jo ikke behøve å gjøre heller. Det er jo vanlig å ha lønnsforhandlinger hvert år. Så jo, er jo strengt tatt det. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Det er jo vanlig å ha lønnsforhandlinger hvert år. Så jo, er jo strengt tatt det. For de som jobber deltid ved siden av også? Har alltid hatt det slik at lønnsforhandlingene er det heltidsansatte som styrer, og vi bare følger med Lenke til kommentar
Yangern Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Lønnsforhandlingene er det stort sett arbeidsgiver- og arbeiderstakerforbundene som tar seg av. Regner med at du har lønn ift. tariffavtale, slik at lønnen din burde derfor økes automatisk i tråd med gjeldende lønn. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 For de som jobber deltid ved siden av også? Har alltid hatt det slik at lønnsforhandlingene er det heltidsansatte som styrer, og vi bare følger med Jeg hadde det da jeg hadde deltidsjobb ved siden av studiene hvert fall, men kommer vel sikkert an på arbeidsgiveren. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 8. juli 2013 Del Skrevet 8. juli 2013 Jepp, har aldri vært borti det, men lønna økte for eksempel i år av seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå