HelloKjersti Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Vil annonsere mystisk Mini M i juni.Hva er det Leica pønsker på nå? Endret 24. mai 2013 av Aetius Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvis de hadde vært smarte (synes jeg); så hadde de kommet med et µ-4/3 hus. Men neppe ... Der er nok mer sannsynlig at kaster ut den optiske søkeren og lage et mer kompakt hus. Muligens med EVF. 1 Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Jeg tipper på en tyskbygget, skikkelig Leica med M-fatning. Fullformatbrikke, mer kompakt, ingen optisk søker. Integrert EVF som i bunn og grunn er samme epson-panel som i Olympus VF-4. Norsk pris på rundt 30 tusenlapper. Stabilisert brikke og en form for AF er lov å håpe på, men jeg tviler. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Håper på en mFT-versjon. Men - det kan være en "krympet" Leica M. Setter meg i en krok og gråter stille hvis de har oppfunnet enda en ny fatning. 1 Lenke til kommentar
Golddynaco Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Morro å spekulere og drømme litt! Mini M... Folkens, jeg ser for meg en Sony RX1 killer. En skikkelig FF-Leica der optikken ikke er utskiftbar. En Summicron 35? En Summilux 50? Dette blir spennende! Lenke til kommentar
ulfgre Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Håper på noe rimelig* som tar eksisterende M objektiver. ( * yeah right ) Men hadde vært artig om det ble noe sånt. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Er nok bare et annet merke som har fått leica-logo, kanskje NEX-7 m/mahognygrep Endret 24. mai 2013 av Nautica Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Merkelig at de er så rause med bruken av bokstaven M. D-Lux, "Nano-M"? Er ikke mye Meßsucher å snakke om der. Leica CL fikk i sin tid ikke lov til å ha noen befatning med bokstaven M, selv om den hadde M-fatning. CL ble forsåvidt også tatt ut av produksjon veldig fort, fordi den førte til en nedgang i slaget av hus fra den "ordentlige" M-serien, siden den var mindre overpriset og tok de samme objektivene. Det er vel en 30-40 års tid siden, så det kan jo hende de drister seg til å lage noe fornuftig priset med M-fatning igjen -- men det ville egentlig overraske meg om dette nye "Mini-M" vil ha noe med M-serien å gjøre. Skal ikke liksom M-E være "innstegsmodellen" i (den ekte) M-serien, mens M (240, av alle ting) er for de med mye penger? Jeg tipper at "Mini-M" blir et eller annet slags kompaktkamera, kanskje eller kanskje ikke noe rebrandet, muligens med zoom. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Tyskere er veldig glad i bokstaven "M", en av de aller mest kjente filmene fra attenhundreogsteinøks heter "M" og handler om en seriemorder som er så effektiv at til og med kriminelle tar opp jakten og de brukte til og med hardkokte kriminelle for å at ting skulle være ekte. Kjenningsmelodien i filmen er forøvrig av norsk opprinnelse. http://youtu.be/cIj3Bk0bhL8 Endret 25. mai 2013 av fo2re Lenke til kommentar
oysteitm Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Håper på en Leica CL-D Det hadde vært snasent Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg tipper, og håper, at det er en speilløs evolusjon av Leica Digilux 3 / Panasonic Lumix L1. Altså lik Panasonic Lumix GX2, som skal komme i august. (Jeg håper de har vett til å bygge inn en GOD søker.) - Samt minst ett PanaLeica-objektiv til. Foreløpig har PanaLeica kun 25mm og 45mm til mFT, så kanskje en 14mm F1.8, eller 12-45mm F2.8-3.5? Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Bilde, specs og pris: http://www.mirrorles...e-leica-m-mini/ Endret 28. mai 2013 av Jassogitt Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jøss de har klart å lage ett zoom-objektiv som er mer lyssvak enn Olympus sitt 12-50mm ! One for the books ! Lenke til kommentar
seriksen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Bilde, specs og pris: http://www.mirrorles...e-leica-m-mini/ Ikke akkurat uventet, men en smule underspesfisert til den prisen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Egentlig en god ide; men objektivet burde da faktisk vært en 18-55mm f/2.8-4 (eller noe) med den størrelsen. Synes det er merkelig at brennvidden er oppgitt til 28-70mm på objektivet. I såfall vil jeg ikke bli overrasket om den faktisk har en FF sensor. Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Er enkelte ting som skurrer litt, så ikke ta alt som god fisk Endret 28. mai 2013 av Jassogitt Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jo mer jeg ser på det bildet jo mer virker det som en form for Photoshoppa M og X2. Hvis dette er ett offisielt bilde av ny Leica modell så skjønner jeg ikke helt hvorfor X2 n er med heller, men vi får vel svaret i juni. Ser at Steve Huff ikke liker det han ser heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg