Gå til innhold

Elendig bilde kvalitet på MMS (Samsung Galaxy S3)

Anbefalte innlegg

Har en Iphone 4s og en Samsung Galaxy S3 som jeg driver å flytter sim-kortet over mellom, fra tid til anen. På Iphone 4s'en går det helt fint å motta brukbare bilder via MMS (Ser bra ut). Men om jeg brukser Samsung Galaxy S3'en, og mottar en MMS, så blir bildet så kornete at det ikke er mulig å se hva det er for noe.

Så når jeg sjekker "detaljer" på MMS bildet på SGS3'en, så får jeg opp at "størrelsen er 12kb og at oppløsningen kun er 344x258". Men om jeg putter det samme sim-kortet over i Iphone 4s'en, og ber vedkommende sende samme bilde via MMS, så er bildet krystalklart.

Nedskalerer Samsung Galaxy S3'en min alle MMS'er den mottar, til det ubrukelige? Hvorfor er det så stor forskjell på MMS jeg mottar på min Iphone 4s, kontra SGS3?

Endret av JackiFrost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MMS har aldri vært spesielt imponerende ... dyrt, dårlig kvalitet, krever eget oppsett fra operatøren osv..

Heldigvis begynner de fleste mobilbrukere også og få seg epost adresser hvor man kan sende omtrent så store bilder og mengder med text man vil.

Lenke til kommentar

MMS har aldri vært spesielt imponerende ... dyrt, dårlig kvalitet, krever eget oppsett fra operatøren osv..

Heldigvis begynner de fleste mobilbrukere også og få seg epost adresser hvor man kan sende omtrent så store bilder og mengder med text man vil.

Tingen er, at det funker fint på Iphone 4s'en min, men ikke på Samsung Galaxy S3 en (Med samme sim-kort, flyttet frem og tilbake). Så da må det nærmest være noe med SGS3en min som gjør det (Regner med at SGS3'en ikke er betraktelig dårligere på å motta MMS enn Iphone 4s).

Men jeg finner ikke noe i MMS innstillingene heller, som gjør noe forskjell på kvaliteten på SGS3.

Endret av JackiFrost
Lenke til kommentar

iMessage er IOS / OSX only. Om du sender MMS fra en iPhone til en annen enhet som ikke kan motta iMessages så sendes den som vanlig MMS.

Hvilken oppløsning de ulike plattformene sender som MMS varierer nok. Har ikke tall på det her, men mistenker at iPhone sender lavere oppløsning som MMS enn som iMessage.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...