Tyfonknut Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Hallo! Iløpet av neste uke skal jeg har en fagprøve, i den sammenheng ønsker jeg å lese opp forskjellige emner for å oppnå eventuelle løsning til forskjelilge problemstillinger jeg kanskje kan få. Det største hinderet jeg har er nok dette: Forhindre kommunikasjon mellom server og klienter som ikke er oppkoblet domenet. (eksempelvis forhindre tilgang til filserver og diverse tjenester med mindre man er medlem av selve domenet). En ting som må noteres ned her er at jeg ønsker å kunne kommunisere med printer uavhengig PC og/eller nett. Så hvis dere har noen temaer eller emner som kan dekke forskjellige løsninger på problemstillingene som jeg eventuelt møter på, så hadde det vært fint. - Knut Endret 24. mai 2013 av Tyfonknut Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Det er bare og sette opp en god brannmur som hondterer DHCP og NAT for nettverket det, ta en titt på pfSense eller m0n0wall Begge er gratis og er godt dokumentert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå