slowmoris Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hei, har en pc her. Hjemmebygd/ komplett. os: win 7 hp 64bit Bootmcr mangler... press ctrl+alt+del for omstart Ja, dette har sjedd før.. er 2 gang. reinstallert win7 pga dette for 1 mnd sia. Og det kan da ikke være sånt? Det jeg har gjort: Trykka på cmos knappen på hovedkortet-restart-funka ikke tatt ut og inn kabel til ssd disk ( 500gb samsung ) satt in win7 cd for å prøve å fikse, da kom opp en feilmelding og der sto det at vden jeg bruker ikke er kompatibel med den version jeg kjører... jeg kjører som sagt win7 hp 64bit og vden jeg satt er det samme OEM!! Hva er greia nå? Jeg håper virkelig jeg ikke må reinstallere igjen? Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Hovedkortet er: P9X79 PRO Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/windows-7-bootmgr-is-missing-resolved-using-winre/8bb148bc-8035-4847-9696-888f7a0a9720 Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) jo da.. greit nok det med linken. Men jeg har fortsatt et problem. Feilmelding: Denne versijonen av alternativer for systemgjeopretning er ikke kompatibel med windows versjonen du forsøker å reparere. Og jeg er nok så sikker på at jeg kjører win7 H-p 64 bit og cden jeg satt inn er win7 h-p 64 bit. Så... hva er greia ? Endret 24. mai 2013 av slowmoris Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Muligens er din DVD UTEN Service Pack 1 (forkortet til SP1). Dette er en større oppdatering av Windows 7 som kom ut for to år siden (tidlig 2011). Hvis du har installert uten denne, så blir maskinen normalt oppdatert med denne i etterkant (via Windows Update). Du kan lage en gjenopprettingsplate på en annen Windows 7 SP1 64-bit maskin eller laste ned offisiell ISO som har denne oppdateringen inkludert. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 på denne cd-en står det inneholder service pack 1 / SP1 Lenke til kommentar
mRmo_ Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 last ned bootice eller hirenbootcd og gå til process mbr wee og bruk linjene find --set-root /HBCD/grldr /HBCD/grldr find --set-root /bootmgr /bootmgr find --set-root /ntldr /ntldr såkopier cden til disk du kan installere windows med å forande din bcd fil i boot mappen eller hardisk Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Det er en samsung SSD 500GB, 840 Model: MZ-7TD500 P/n: MZ7TD512HAGM-0KW00 Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Kan det hende den trenger en firmware update ell no? derfor den svikter hver mnd? Hadde samme problem med en crucial 128gb ssd. bare at denne avsluttet hver time, og derifra måtte jeg kvele pcen for å restarte. da gikk den bra igjen. etter frimware så skjedde ikke problemet lenger. Jeg fikk ikke til den løsning over som er skrivd. har skrudd ut disken og kommer til å ta sjekkdisk på den. får å se om det er noe galt med ssd-en. Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) okei, jeg ga opp alt og reinstallert alt på nytt! Installerte cden. denne gangen fikk jeg låne en av en kompis. Samme greie: win7 h.p 64bit. Etter at drivarne til hovedkortet var installert så ba den om restart. Når den skulle starte på nytt så fikk jeg opp feilmelding: Status: 0xc000000e Windows failed to start. A Recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem: Så her kan det ikke være win7 ? det er socket 2011, er det mye problemer med de? Han jeg lånte win7 cd av har socket 1155, han har aldri hatt noe problemer med noe sånt! Satt også ssd 500gb samsung inn i en annen pc og tok firmware update på den.. så nå er den i boks! Endret 28. mai 2013 av slowmoris Lenke til kommentar
slowmoris Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 tok ut bios batteriet og startet på nytt, da kom jeg inn i win7 igjen, men den ba om omstart igjen for at drivarne skal tre i kraft. så jeg vil tro drivarne er problemet her! de som følger med hovedkortet er det noe problemer med. Jeg kommer til å reinstaller enda en gang, laste ned lan driver via en annen pc, legge over på minnepen og installere. derifra kommer jeg til å innstallere alle drivere gjenom win update. håper det funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå