DaGhost Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Vurdere å kjøpa denna vifto (CNPS 6000 CU-AL) til AMD Athlon Thunderbird prosessoren min. Men eg lure på om ho passe fysisk til socket A? På denna linken står det berre socket 462... http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet183.htm Er det forresten folk som har fått ned temperaturen på prosessoren ved å gå over til denne vifta? Min ligge på 59 grader ved maks load, og ligge som oftast på 55 idle.... :sad: Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: On 2002-02-14 13:22, DaGhost skrev:Vurdere å kjøpa denna vifto (CNPS 6000 CU-AL) til AMD Athlon Thunderbird prosessoren min. Men eg lure på om ho passe fysisk til socket A? På denna linken står det berre socket 462...http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet183.htmEr det forresten folk som har fått ned temperaturen på prosessoren ved å gå over til denne vifta?Min ligge på 59 grader ved maks load, og ligge som oftast på 55 idle.... :sad: joda, den skal da passe på socket A - jeg har den selv på en Duron 700. Jeg har ikke opplevd at temperaturen gikk ned noe når jeg byttet. Bare at det ble så stille.... :smile: Før brukte jeg en GlobalWin FOP32 jetmotor som kjølte ned til ca. 20 - 30 grader. Med Zalman'en er tempen kanskje 2 grader høyere. Men duverdensåstilledeter! Nå kjører jeg vifta på 2376 RPM. GlobalWin'en lå på over 4000... Zalman sier at du skal kjøre vifta på full gass dersom du overklokker... Lenke til kommentar
DaGhost Skrevet 14. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2002 Takkar! Det er lyden eg er interessert i å få vekk :wink: Så lenge temperaturen holde seg under 60 grader er eg fornøyd. Men det eg er skeptisk til, er om det er ein liten forhøyning på kjøleribbo slik at han passe. For på bilder eg har sett, ser det ikkje ut som om det er det, men heller EI flat overflate...? I så fall vil eg kanskje ikkje få kontakt til prosessoren? hehe Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 socket A = Socket 462 Om du får lavere temp er umulig å si ettersom du ikke sier noe om din nåverende kjøling, hvilken cpu du har, goop, system teperatur..osv OBS! Zalman flower er ikke en vifte for overklokkere Quote: Før brukte jeg en GlobalWin FOP32 jetmotor som kjølte ned til ca. 20 - 30 grader. FOP32 er ikke en jetmotor, heller en gressklipper.. Utroli kjøling du fikk til med den da, litt vel fantastisk kanskje? Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. februar 2002 Del Skrevet 14. februar 2002 Quote: Quote: Før brukte jeg en GlobalWin FOP32 jetmotor som kjølte ned til ca. 20 - 30 grader. FOP32 er ikke en jetmotor, heller en gressklipper.. Utroli kjøling du fikk til med den da, litt vel fantastisk kanskje? Neida. Har en solid vifte i front. Før denne kom på plass lå temp'en på rundt de 40. I tillegg har jeg fjernet gitteret som var på PSU, slik at luftgjennomstrømningen ble mycket bättre. Tror nok det har en del av æren. Kom faktisk ned i 15 grader en gang. Satte opp vinduet for å lufte litt før jeg dro på skolen. Kom hjem 1 time etterpå. *BRRRRRRR* Sviiinkaldt inne - bare 8 grader! Måtte jo sjekke temp'en på CPU da! Yoda, 10 grader. Stabiliserte seg på 25 grader straks romtemp'en kom opp i 22 grader igjen. Nå ligger jeg på rundt 30 grader på normal aktivitet. Og det er så deilig stille! Får snart byttet IBM - disken i en stillere sak, så man gleder seg storligen! OBS: Har en Duron 700, så den store varmen snakker vi ikke om her. Testet aldri temp'en på "burn in" o.l. da jeg bare bryr meg om "normalt" bruk. Spiller svært lite, så... Jeg har BTW laget en custom baybus slik at jeg kan skru på full gass på frontvifta for å øke kjølingen dersom jeg skal ha større belastninger. Artikkel kommer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå