Gå til innhold

[Løst] Får ikke til å formattere HD

Anbefalte innlegg

Windows7 Home Premium 64-bit SP1.

Har en WD2001FASS 2.0TB som jeg brukte i Synology DS211j og som jeg skal prøve å formatere. Koblet den til i et usb kabinett og så langt jeg klarte å finne ut var at den i Disk Management som H:\

Men hvordan skal jeg klare å formattere den da den i Disk Management er grå og ikke vises i Windows Explorer? Jeg la forresten merke til at den dukket opp et sekund el. så i Explorer når jeg endret drive nummer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis Windows ikke gjenkjenner filsystemet på disken så tror jeg ikke du får gjort noe særlig med den i Windows. Hvis du har mulighet til å få igang en linux distro så kan du kjøre GParted(f.eks) og formatere med det programmet.

Lenke til kommentar

Det beste og det enkleste synes jeg da er å laste ned Parted Magic. Det er en veldig bra LiveCD med masse forskjellige verktøy. Inkludert nettleser og andre verktøy hvis maskina ikke skulle være grei.

Du kan naturligvis formatere/slette harddisker osv for den har selvfølgelig også Gparted inkludert.

Har brukt Parted Magic. Ja. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har brukt det, men det er nesten som regel at hvis jeg skal ta Backup av noe og overføre filer eller noe sånt, så blir det å ta fram en CD med Parted Magic og boote den. Den har støtte for både 32 og 64 Bit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...