Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Én PC på hjemmenettverket kobler ikke til internett

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjørt en reinstallasjon/format av en av de bærbare PC´ene på vårt nettverk.

PC´e er altså helt clean med Windows Home Preimum 64.

Problemet er at den ikke klarer å koble seg til internett. Den kobler seg til routeren og nettverket uten problemer, men den gule trekanten forsvinner ikke, og den finner ikke internett.

De andre PC´ene er tilkoplet. Det er altså ikke noe galt med modemet. Og det er ikke noe galt med nettverkskortet på maskina, da den finner mitt trådløse nett og kopler seg til. Det er kun internett-aksessen som ikke er der. Funket også helt fint før jeg renska maskina.

Det er ikke installert et eneste program etter reinstallasjonen. Det første jeg gjorde var å kople til det trådløsenettet og oppdaget da at jeg ikke hadde internett-tilgang.

Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på det ikke er bare nettverkkabelen eller en driver som mangler?

Du kan jo forsøke å pinge de andre maskinene, eller sjekke oppsettet, aner ikke om du har fast IP eller DHCP.

Glemte å si at det var det trådløse nettverket.

Driver er ok, nyeste versjon. Som sagt, Nettverket funker fint det, og jeg kopler meg opp på routeren og har tilgang til nettverket, men ikke internett, derav den gule trekanten.

Har DHCP. Har sjekka innstillingene. Har autmatisk IP og DNS, og ingen IP-konflikter.

Lenke til kommentar

Vel nå kan det alltid være routeren som har hengt seg opp, prøvd å ta ut strømkabelen av routeren?

Ellers vet jeg enkelte trådløse nettverkkort sliter ved å bruke programvare fra produsent, i enkelte tilfeller er det enklere å la windows administere trådløs nettverk, er noe å prøve ut.

Siden det virker på andre maskiner, spørs vel om det er kanalene på routeren som er problemet med mindre maskinene er på forskjellige steder, er ikke lett å vite hvor problemer ligger, man må vel prøve seg litt frem. Tviler på proxy instillingene har noe å si her, med mindre det er satt opp en server, kommer du inn på routeren fra den maskinen? Kanskje det er satt opp Mac filtering eller noe slik?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...