Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg har en venn som leter en ny bærbar PC. Den skal brukes til spilling og film, men det er ikke de mest heavy spillene han kjører. Nå går det først og fremst i Leauge of Legends. Han har ikke et konkret ønske angående pris, men et bra tilbud i prisklassen 8-10k er et bra utgangspunkt.

Kom gjerne med flere forslag i ulike prisklasser, så kan han ha mer å velge i.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke glem SSD, det må du ha. ;)

Kingston HyperX 3K er en god SSD basert på SandForce SF-2281 og har også lavt strømforbruk og lav pris i tillegg til god ytelse. Levetiden er ikke den verste.

Samsung 840 Pro er en dyrere variant, men strømforbruket er veldig, veldig lavt. Ytelsen, levetid og pålitelighet er meget god, men det koster litt ekstra også.

Samsung 840 (ikke Pro) er en billigere SSD med TLC-NAND, ny teknologi som drar prisene ned, men også drar levetiden ned. Fordelen er prisen, men ytelsen er fortsatt god og strømforbruket er okei.

Er det andre jeg ikke har nevnt så er det pga. pris og strømforbruk.

Vet du ikke hva du skal velge så kan jeg anbefale Kingston HyperX 3K. Den er billigere enn alle andre, utenom Samsung 840 da. Men spør du meg er den lille økningen i pris verdt det.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Jeg vet at noen multicom spill bærbare kan fort bli veldig varm. Men så lenge den står på bordet, så er det nok ingen problem. Ellers er det litt støy fra viftene når man spiller. Kan ikke sammenligne med andre bærbare med tilsvarende skjermkort som Xishan.

Du MÅ ha SSD, ellers kan du liksågodt pakke den inn og gi til bestemora i julepresang.

Endret av s1gnal
Lenke til kommentar

Har tenkt litt på SSD vs HDD. Selv har jeg stasjonær PC med 2x Samsung 840 i Raid 0, og det er en helt enorm forskjell fra gammeldagse snurredisker. Men i stasjonære har man flere harddisker. Skal man ha 500GB SSD må man opp i 2000+, og det spiser en del av budsjettet. Finnes det ingen gode bærbare med hybriddisker?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på SSD vs HDD. Selv har jeg stasjonær PC med 2x Samsung 840 i Raid 0, og det er en helt enorm forskjell fra gammeldagse snurredisker. Men i stasjonære har man flere harddisker. Skal man ha 500GB SSD må man opp i 2000+, og det spiser en del av budsjettet. Finnes det ingen gode bærbare med hybriddisker?

Multicom Xishan W350E har plass til en ekstra HDD/SSD. En grei 120-128 GB SSD får du for 7-800 kr.

Edit:

LENOVO IDEAPAD Y500 har hybriddisk http://www.dustinhome.no/product/5010667085/lenovo-ideapad-y500-ci7-2-4-8gb-1000-16-ssd-gt650m-sli-fhd-15-6-w8/#intcmp=searchProvider_dacsa

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...