FVH Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hei. Jeg tenkte å oppgradere RAM-hastigheten på PC'en, og gikk til innkjøp av 32Gb (4x8Gb) Kingston HyperX Beast 2400Mhz. Brikkene skal være kompatible i følge skriv fra ASUS. Jeg har et Asus P9X79 Deluxe med en i7-3930K, og Corsair HX1050 PSU. BIOS 4005; siste. Jeg installerte som anvist i manualen for 4 DIMM'er - slots A1, B1, C1 og D1. Det er tydeligvis ikke aktuelt for maskinen å starte noe over 1333Mhz, og da aldri uten at den forsøker 10 ganger med innlagt trykking på memOK-knappen for å komme noen vei. Og hvis den finner setting som godtas, så er det samme greiene om igjen ved restart. Jeg trodde det var bare å loade XMP-profiler i BIOS (det ligger 2 inne), men det kan jeg bare glemme. Noen tips om hva jeg må gjøre? Takker Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hastighet på ram betyr ekstremt lite i den store sammenhengen. Har du prøvd å resette CMOS? 1 Lenke til kommentar
FVH Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Takker for det - det hjalp til en viss grad; den kjører nå på den laveste XMP-profilen (2133). 2400 var ikke aktuelt å boote på. Men har ikke reboota for å se om det er samme mølla igjen. Jeg kjøpte rask RAM for at jeg leste at det hadde endel å si for ytelse i spill - mulig det bare er tull, men jeg er lettlurt. Takker igjen - vi får se åssen dette går. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hastighetsforskjellen på f.eks 1366mhz og 1600Mhz er på "svimlende" 1-2frames/sec i de fleste spill så det betyr mer eller mindre ingenting. Så litt lurt ble du nok. Lenke til kommentar
FVH Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Da har jeg prøvd med en reboot. Gikk ikke så bra - maskinen nekter nå å kjøre disse brikkene over 800 Mhz. Satte i mine gamle Corsair Vengeance, og med de lyste alt opp. Merkelig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå