Gå til innhold

Tidens tann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Suste over forsiden og dette var bildet jeg stoppet ved fordi det hadde noe ved seg og jeg fikk lyst til å si noe om. Jeg kommer til å gjøre det ut fra hvordan jeg liker bilder og min egen smak. Jeg synes bildet har et rent og pent uttrykk og jeg liker diagonalen kjettingen skaper.

Det er skarpt og fint, men jeg ville gjerne hatt litt mer dybdeskarphet (en blender eller to trangere) slik at også den delen som henger ned til venstre hadde blitt skarp. Grunnen til det er at jeg synes den har såpass med detaljer at man blir nysgjerrig på dem, men så blir litt "skuffet" når de ikke er skarpe

Jeg synes bildet har litt lite kontrast slik at det får litt lite "sting". Det igjen gjør at bildet er litt dusere så det er en vanskelig balansegang og dette er også en smakssak. Jeg tror man hadde sett bedre hva jeg mener på en utskrift hvor du nok ville dratt på mer kontrast slik at ikke utskriften ble for "flat"

Jeg har sagt jeg liker diagonalen og det gjør jeg virkelig. Selve "blikkfanget" (for meg er det den midterste åpne lenken) blir for meg litt mye midt i bildeflaten. Jeg tror jeg ville valgt å ha den enda litt høyere mot venstre.

Foruten det synes jeg dette er en ren og pen og enkel skildring av et maritimt miljø som gir masse info med få detaljer. Og det har jeg virkelig sansen for, nettopp det å ha med minst mulig i et bilde.

Her mener jeg altså at du har et godt bilde som kunne hevet seg enda et hakk eller to for min del med noen små justeringer.

Takk for titten!

Endret av Espen Ørud
Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktiv og utfyllende tilbakemelding :) Ser nok dette med trangere blender og mulig noe mer kontrast for litt mer snert i bildet. La ut en V2 der jeg har ett større utsnitt, men har noe mer kontrast og `hovedlenken` nå befinner seg litt mer opp og til venstre, tangen i venstre side er muligens litt mer skarp, selv om samme blender som i V1 :) Ikke mulig å gå tilbake til motivet i morgen selv om jeg gjerne skulle gjort det, da det befinner seg i Ålesund og jeg holder til oppe på fjellet i Kongsberg :) men synes det er veldig lærerikt å se bildet med andres øyne og prøve ut flere varianter for å finne det som faller best ut i smak for meg. Så bare kjempe hyggelig at du tok titten :) :)

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Ja, v2 er mer den plasseringen jeg tenker meg på den lenkebiten. Du mister noe av diagonalen med det nye utsnittet/formatet, men som du sier så har du de bildene du har og ikke kan ta nye umiddelbart.

Jeg synes likevel slike "diskusjoner" rundt bilder er nyttig da man alltid tar med erfaring og kommenatarer man har i bakhodet til neste gang man tar bilder. Man lærer stort sett noe (i hvert fall til erfaringsbasen sin) for hvert bilde man tar. Gjennom diskusjoner rundt bildene synes jeg man lære rmye mer pr bilde enn ellers.

Jeg ble f.eks tidlig oppmerksom på at jeg ofte hadde med for mye og uvesentlig elementer i et bilde både gjennom ergen og andres evaluering av bildene (blant annet her i gamledager da det het Digit og noen innimellom kommenterte bilder på en konstruktiv måte). Nå synes jeg jeg får bildene mine mye mer sånn jeg selv liker andres bilder også, med lite annet enn selve "motivet" i bildene. Hovedsaklig med bakgrunn i andres konstruktive innspill og "hjelp"...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...