Gooby Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hei, jeg har akkurat bygd pc for første gang. Alt funker som det skal. Lys, vifter, komponenter. Men når jeg skulle teste pcen så sto det på skjermen at det ikke var noe signal. Jeg forsøkte med hdmi også, men det funka heller ikke. Prøvd på tven min og en gammel data skjerm. Ingen av delene funker. Har bytta spor til gpuen og det funker fortsatt ikke. Alle kablene er plugget inn også. Noen som kan komme med tips på hva det kan være? Lenke til kommentar
Metaldude Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Muligens et strømproblem. Enten for lite strøm eller så har du ikke koblet riktig strømkabel til kortet. Tror jeg. Lenke til kommentar
Gooby Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg har 750w, moduler. Alt er koblet inn, har sjekket det minst 10 ganger. Jeg har en 750w moduler psu. Alt er koblet inn, har sjekket det minst 10 ganger. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kanskje du kan liste opp hvilken hardware det er du har i den PC'en. Svart skjerm kan skyldes mer enn strøm eller skjermkort. RAM kan også føre til dette. Og just in case, ta et bra bilde av hovedkort hvor vi kan se alle tilkoblingene. Lenke til kommentar
Gooby Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Spescs: intel i7k - Cpu Msi geforce gtx 680 - Gpu Asus sabertooth lga 1155 socket - hovedkort Crucial 256gb - ssd Kingstone 16gb ddr3 - ram Seagate 2tb - hdd Corsair 750w m - psu Nzxt phantom 410 - kabinett (big tower) Endret 24. mai 2013 av Gooby Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Ta 2 av rambrikkene ut. Pass på at de resterende 2 er i riktig spor. Lenke til kommentar
ole a Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Har du passet på å koble strøm til skjermkortet også? Hvis det er et problem med ramen vil jeg anta du hadde fått en boot feilmld i form av "beep" fra hovedkortet. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 (endret) Har du prøvd med en annen strømkabel? (siden du har modulær...) Har du en annen psu du kan teste med? Lykke til Forrseten, snurrer vifta på skjermkortet? Endret 24. mai 2013 av sevs Lenke til kommentar
Gooby Skrevet 25. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2013 Dere kan stenge tråden, har ikke sett på den. Fant det ut. Til alle med samme problem, sjekk om ram brikkene er festet godt nok. Jeg måtte presse de litt ekstra ned for at de skulle funke Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 25. mai 2013 Del Skrevet 25. mai 2013 Fint om du endrar tittelen til [Løst]/[solved], lettare for folk med samme problem å finne fram då Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå