AwsmPineapple Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kjøpte H100i fra komplett her om dagen, og mottok den imorges. Glad og fornøyd skrudde jeg den inn i pcen, og startet den opp. Etter en 30 minutters tid, begynte den å lage merkelige slurpe-lyder. Lyden kommer kontinuerlig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen vært borte i noe lignende? Lenke til kommentar
AndersAnd Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Kjøpte H100i fra komplett her om dagen, og mottok den imorges. Glad og fornøyd skrudde jeg den inn i pcen, og startet den opp. Etter en 30 minutters tid, begynte den å lage merkelige slurpe-lyder. Lyden kommer kontinuerlig, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen vært borte i noe lignende? Har du oppdatert firmware? Det hjalp på ulydene hos meg. Leste tipset her inne mener jeg, så dette er nok et kjent problem. Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Firmware versjon er 1.0.5 tror ikke det er noen nyere? Finner heller ikke downloaden på corsair sine sider... Edit: Finner ikke downloads for firmware update. De ligger ikke noen steder... Når jeg trykker update firmware i CorsairLink, ber den meg åpne den unzippa filen... (som jeg ikke har) Endret 23. mai 2013 av AwsmPineapple Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) H100i var plaget med høyfrekvent lyd fra de to 120mm viftene, og dette ble løst ved en ny firmware + att de som hadde problemet fikk tilsendt 4 pins pwn vifter som erstatning for 3 pins viftene. Noen slurpelyder har ikke vært noe gjenganger så vidt meg bekjent. Jeg var innom Corsair forumet en god del fra jul og til de kom med en løsning på denne høyfrekvente lyden. Endret 23. mai 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 H100i var plaget med høyfrekvent lyd fra de to 120mm viftene, og dette ble løst ved en ny firmware + att de som hadde problemet fikk tilsendt 4 pins pwn vifter som erstatning for 3 pins viftene. Noen slurpelyder har ikke vært noe gjenganger så vidt meg bekjent. Jeg var innom Corsair forumet en god del fra jul og til de kom med en løsning på denne høyfrekvente lyden. Da er det kanskje viftene som lager ulyd. Men hvordan kan det ha seg da? Har byttet viftene til Corsair SP120 quiet edt. Er det programmet som gjør at viftene lager ulyden? Lenke til kommentar
Frekvens Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Prøv med å i midten på viftene eller snu litt på kabinettet mens det er i gang Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Det virker som om det er den ene SP120 vidten som bråker. Er den defekt? Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Ganske sikker på at det er den ene sp120 viften som bråker. Den virker ikke helt bra. Blir nok en retur på den gitt. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
fenele Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Sikker på at det ikke er luftbobler da? Prøv å snu og riste litt på kabinettet for å få de ut. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Da er det kanskje viftene som lager ulyd. Men hvordan kan det ha seg da? Har byttet viftene til Corsair SP120 quiet edt. Er det programmet som gjør at viftene lager ulyden? Det var vel en kombinasjon av ikke pwn vifter og selve kjøleren som viftene sitter koblet på. Det var en helt grusom lyd som penetrerte det meste. Min er nå helt stille. Fikk tilsendt nye vifter uten kostnader fra corsair. Endret 23. mai 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå