Smokeeye Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Ser anonym posting ikke fungerer så bra xD men skulle bare teste uansett, så, ett siste spørsmål. Er melatonin dyrt? blir hovedsakelig brukt hver eksamensperiode, men ser ikke bort ifra at hvis døgnrytmen er helt på jordet (som den er av og til) blir det brukt. Hva betaler dere, for hvor mye bruk? Ifølge Felleskatalogen.no så ligger prisen på 198,- for 30stk a' 2mg. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Dette høres farlig ut. Om du får den på resept må du først høre med legen din Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Dette høres farlig ut. Om du får den på resept må du først høre med legen din Som det ble fortalt tidligere i tråden så er det et tilskudd til et stoff hjernen din allerede lager, da Melatonin, det er det stoffet som gjør at du blir trøtt når mørket faller på. For noen, inkludert meg, så produseres det for lite av det naturlig. Har du nok av stoffet som blir produsert selv, vil ikke disse tablettene gi noen særlig effekt. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Til og med melatonintabletter har sjeldnere bivirkninger. Kjipt å finne ut at du er en av dem som får det dagen før eksamen, kanskje? Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Som det ble fortalt tidligere i tråden så er det et tilskudd til et stoff hjernen din allerede lager, da Melatonin, det er det stoffet som gjør at du blir trøtt når mørket faller på. For noen, inkludert meg, så produseres det for lite av det naturlig. Har du nok av stoffet som blir produsert selv, vil ikke disse tablettene gi noen særlig effekt. bare fordi hjernen din skiller ut et stoff betyr ikke det at man uten fare kan tilføye mer.. Eks er seratonin,Dimetyltryptamin osv. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 bare fordi hjernen din skiller ut et stoff betyr ikke det at man uten fare kan tilføye mer.. Eks er seratonin,Dimetyltryptamin osv. Tilfellet melatonin er ganske så ufarlig. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Brukte melatonin, fungerte veldig bra, siden jeg aldri får sove, det fikk jeg nå hadde trodd jeg skulle merke det mye mer, men det gjorde jeg ikke Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Tilfellet melatonin er ganske så ufarlig. Joda, fult klar over det..Men man kan ifølge noen stoppe sin egen produksjon middeltidlig ved bruk over lenger perioder. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 bare fordi hjernen din skiller ut et stoff betyr ikke det at man uten fare kan tilføye mer.. Eks er seratonin,Dimetyltryptamin osv. Meget mulig det med tanke på de andre stoffene du lister opp, men nå snakket jeg utelukket om Melatonin som tråden handler om. 1 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 26. mai 2013 Del Skrevet 26. mai 2013 Meget mulig det med tanke på de andre stoffene du lister opp, men nå snakket jeg utelukket om Melatonin som tråden handler om. Som sagt en del mener man stopper den naturlig produksjonen ved for mye bruk.. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Som sagt en del mener man stopper den naturlig produksjonen ved for mye bruk.. Hvem? Vis meg en kilde. Lenke til kommentar
Smokeeye Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Joda, fult klar over det..Men man kan ifølge noen stoppe sin egen produksjon middeltidlig ved bruk over lenger perioder. Har jeg selv ikke hørt om, men uansett så skal Melatonin brukes i kortvarige perioder, som det også står på Felleskatalogen som jeg lenket til litt lenger oppe her. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Legen min sa ikke noe om avhengighet eller at naturlig produksjon stopper opp når jeg fikk det. Men, det er nok sannsynlig at produsksjonen stopper opp. Til og med kreatinproduksjonen stopper opp om man bruker det for lenge. Og det er et helsekostprodukt. Lenke til kommentar
hemulen- Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Jeg bruker det. I noen perioder bruker jeg det ofte. Er veldig fornøyd med virkningen. Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvem? Vis meg en kilde. Er ikke gjort særlig forskning men lest at en del opplever det samt lest en forsking rapport men finner den ikke nå her er noe lesing på andre negative sider http://www.doctoroz.com/videos/melatonin-not-magic-bullet-sleep Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Er ikke gjort særlig forskning men lest at en del opplever det samt lest en forsking rapport men finner den ikke nå her er noe lesing på andre negative sider http://www.doctoroz....ic-bullet-sleep Sorry mac, men du må ha bedre kilder enn et talk show som promoterer reiki, bønn som behandlingsform, omvending av homofile og homeopati. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Sorry mac, men du må ha bedre kilder enn et talk show som promoterer reiki, bønn som behandlingsform, omvending av homofile og homeopati. Hvem skal jeg trenge ha bedre kilder for? som jeg bryr meg om DU mener det ikke er bra nok, noen synes wikipedia er bullshit kilde andre mener dr oz er bullshit, kan ikke tilfredsstille alle. Ser ut til at jeg tok feil ang langtids bruk, ser ut til man kan faktisk bruke det over lengre perioder med økt effekt hos pasienter over 55år. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Hvem skal jeg trenge ha bedre kilder for? som jeg bryr meg om DU mener det ikke er bra nok, noen synes wikipedia er bullshit kilde andre mener dr oz er bullshit, kan ikke tilfredsstille alle. Ser ut til at jeg tok feil ang langtids bruk, ser ut til man kan faktisk bruke det over lengre perioder med økt effekt hos pasienter over 55år. Du kommer med påstander om bivirkninger av legemidler. Når man gjør det pleier man å komme med fakta, eller i det minste prøve. Når jeg ber om gode kilder mener jeg ikke wikipedia, jeg mener publiserte vitenskaplige artikler. Hvis du har lyst til å komme med påstander som du ikke mener er fakta, kan du begynne en setning med "jeg synes" eller lignende. F.eks, "jeg synes at inntak av melatonin kan begrense kroppens produksjon midlertidig hvis inntaket vedvarer over lengre tid". Synes du at det høres idiotisk ut? Det er fordi det er meningsløst å komme med prøvbare påstander uten å kunne begrunne dem. Bruk litt kildekritikk. Det er det som utgjør forskjellen på å vite sannheten og å bare tro at man har rett. 4 Lenke til kommentar
hemulen- Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Melatonin er også et av de eneste antioksidantene som går gjennom blod-hjenebarrieren, om ikke jeg tar veldig feil. Lenke til kommentar
Salior Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Ble anbefalt av terapaut og gi sønn på 9år melatonin for og hjelpe innsovingsfasen. Hver 3-4 uke tar vi en helg uten og på søndagskvelden får han pillen igjen ca 1 time før han bør sove. Funker veldig fint og har ingen bivirkninger på han. Så plages du med innsovning er det ikke noe og stusse på og ta en melatonin pille Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå