Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Melatonin

Anbefalte innlegg

Hei

Har eksamen i morgen, og sov veldig dårlig i natt, forsov meg utpå dagen og tror ikke jeg klarer å sovne så tidlig, men, jeg har tilgang på melatonin, altså kun 1 pille jeg låner.

Har aldri brukt melatonin før, men har tenkt å spørre legen om det siden jeg oftest sliter med å sove rundt eksamen, og det ender oftest med at jeg døgner før hver eneste eksamen, som ikke alltid fungere så bra.

Så da til spørsmålet, er det noen som har erfaring med det her? Personen jeg låner av er godt voksen og fikk det siden han hadde søvnproblemer en periode. Anonym poster: e2f0c2da45ee5f2ccd7db092560971fd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det står han får melatonin fra Now Foods, trodde dette var ulovlig?

Bruker melatonin selv etter jeg har vært i USA, funker fint det.

Har hørt det er noe man veldig lett blir "avhengig" av siden det er sykt praktisk, kan ikke si jeg har den beste døgnrytmen, så er litt redd for at dette er noe jeg virkelig får sansen for også ^^

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Har hørt det er noe man veldig lett blir "avhengig" av siden det er sykt praktisk, kan ikke si jeg har den beste døgnrytmen, så er litt redd for at dette er noe jeg virkelig får sansen for ^^

Bruker veldig lite piller og slikt, er ikke noen motstander, men har aldri hatt bruk for det.

Har ræva døgnrytme til vanlig jeg og, men når jeg først går i senga sovner jeg. Er bare litt plagsomt å ikke sovne før 8 om morgenen :hrm:

Lenke til kommentar

Har hørt det er noe man veldig lett blir "avhengig" av siden det er sykt praktisk, kan ikke si jeg har den beste døgnrytmen, så er litt redd for at dette er noe jeg virkelig får sansen for også ^^

Ikke denne typen innsovningstabletter nei. Den gjør deg søvning ved å tilføre deg ekstra mer av ''søvnig''hormonet som finnes naturlig i kroppen din, og det er ingen beviser på at dette er avhengighetsskapende. Den slår deg ikke ut, du får den på hvit resept her i norge og over disk i USA. Finnes ikke farlig.

Synes forøvrig at den funker glimrende. ''Plutselig'' så føles det som om jeg ikke har sovet på 48 timer og jeg slukner som ett lys.

Lenke til kommentar

Ser det står han får melatonin fra Now Foods, trodde dette var ulovlig?

Er på resept i Norge, Circadin heter det vel.. bestiller du fra USA risikerer du at tollen tar pakken som de gjør med alt ifra d vitamin til b vitaminer.

Lenke til kommentar

Melatonin er kjempepraktisk, funker ganske bra og gir ikke veldig mye trøtthet neste dag. Men jeg i alle fall får av og til noen helt hinsides mareritt av det, og en sjelden gang nattskrekk. Bruker det bare iblant nettopp av den grunnen. Ingenting som å grave massegraver hele natten og våkne til at det er noen ukjente ved siden av sengen.

Lenke til kommentar

Man får beskjed om å ikke bruke dem i mer enn 1-2 uker sammenhengende. Det er, som du sier, for å få deg inn i en god døgnrytme igjen.

Legen min sa jeg kunne bruke det så lenge jeg ville. Dæven håper ikke han har feil da. Bruker circadin og valergan for å få søvn. Valergan for å bli trøtt, og circadin for å få mer sammenhengende søvn. Det gjør søvnen min litt bedre.

Jeg såver knapt uten, har brukt de nå i flere måneder :\

Lenke til kommentar

Legen min sa jeg kunne bruke det så lenge jeg ville. Dæven håper ikke han har feil da. Bruker circadin og valergan for å få søvn. Valergan for å bli trøtt, og circadin for å få mer sammenhengende søvn. Det gjør søvnen min litt bedre.

Jeg såver knapt uten, har brukt de nå i flere måneder :\

Du burde kanskje ta en liten pause nå og da. Kanskje hver fredag og lørdag f.eks?

Lenke til kommentar

Ser anonym posting ikke fungerer så bra xD men skulle bare teste uansett, så, ett siste spørsmål.

Er melatonin dyrt? blir hovedsakelig brukt hver eksamensperiode, men ser ikke bort ifra at hvis døgnrytmen er helt på jordet (som den er av og til) blir det brukt.

Hva betaler dere, for hvor mye bruk?

Lenke til kommentar

Ser anonym posting ikke fungerer så bra xD men skulle bare teste uansett, så, ett siste spørsmål.

Er melatonin dyrt? blir hovedsakelig brukt hver eksamensperiode, men ser ikke bort ifra at hvis døgnrytmen er helt på jordet (som den er av og til) blir det brukt.

Hva betaler dere, for hvor mye bruk?

Nesj, handler når jeg er i USA, koster ca $20 for 100 piller med 10mg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...