Fasces Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Det jeg ikke forstår er at man ikke må reservere seg mot å donere. Evt. at man ikke har noe valg, og at det er helt opp til legene. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du kan ikke tenke deg noen grunner til det? Generelt bør vel staten bruke så lite tvang som mulig. At man da velger selv er en mye bedre tilnærming. Men flere burde tatt et overveid valg om de vil donere eller ikke. Lenke til kommentar
Fasces Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Du kan ikke tenke deg noen grunner til det? Generelt bør vel staten bruke så lite tvang som mulig. At man da velger selv er en mye bedre tilnærming. Men flere burde tatt et overveid valg om de vil donere eller ikke. Jeg tror jeg vet hva argumentene er, det er bare at de er en kvalmende blanding av irrasjonelle og egoistiske. Man kan for øvrig ikke tvinge et dødt menneske til noe som helst. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg er forsåvidt enig med deg. Likevel synes jeg ikke det er riktig at dette skal påtvinges ved at man ikke har noe valg. Selv om en er død. Lenke til kommentar
''' Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Mange tar sterkt avstand fra slikt eller synes det hele er avskyelig. Vi respekterer disse begrunnelsene, selv om de er fullstendig irrasjonelle, fordi vi ikke lever i et ensrettet totalitært samfunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå