Gå til innhold

Bruke WinXP Pro Norsk som server?

Anbefalte innlegg

På jobb har jeg fått ansvar for å drifte maskinene i nettverk, (5 PC'er), med tilnermelsesvis null kr. i budsjett på datasiden, (selvfølgelig :shrug: ).

Det jeg lurer på er om det er noen som kan hjelpe meg med instillinger/tips/triks ol. for å sørge for at "serverPC'n" er mest mulig stabil og driftsikker.

"ServerPC'n" skal i hovedsak brukes til å lagre database, Excel-filer som brukes via nettverket, (dvs. åpnes fra, holdes åpen og lagres OFTE på "serverPC'n"). Den har 2 raid-disker satt opp for speiling.

Denne såkalte "serverPC'n" må, (desverre :-? ), ha WinXP Pro Norsk.

3 av de andre maskinene har også WinXP Pro, og den siste Maskinen har Win2000.

Takker på forhånd for alle svar :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til til at det MÅ være WinXP Pro på maskina er at:

"Vi kan ikke å ha noe annet enn det beste, billigste og enkleste" - sier sjefen, (mannen er gal :grumpy:), og jeg får ikke tildelt tid eller "budsjett/penger" for datadriften, jeg har kun fått tildelt ANSVAR :( .

Det jeg egentlig var ute etter var tips om hvordan jeg kan "optimalisere" en pc med Windows XP Professional for denne oppgaven, selv om jeg vet at linux ville vært det beste valget for denne maskina. :yes:

Tenker bla. på ting som virituelt minne, bakgrunnsprosesser og sånt.

Btw: Maskinene et oppe og går i nettverket, jeg vil bare være sikker på jeg har brukt de mulighetene som ligger i XP for dette formålet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...