therandyrumpbumper Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg kjøpte en brukt pioneer pdp-43mxe1 for å geime ps3, men det viste seg at det skulle være letter sagt enn gjort. Jeg har en vga og en dvi-inngang på sjermen, så jeg prøvde først med en hdmi til dvi-overgang. Det funka ikke iom. at skjermen ikke støtter hdcp-kryptering, så etter litt research fant jeg en komponent til hdmi converter som jeg tenkte skulle funke fint iom. at ps3en ikke krypterer komponentsignalet. Men nei..... Jeg har prøvd å koble både en ps3 og en wii gjennom de overgangene uten at jeg får noe signal på tven sett bort i fra noen sporadiske grønne blink når wiien er kobla til. Dvi-inngangen fungerer fint om jeg kobler en pc til den, og converteren og ps3en funker på andre tver. Er det noen som kan se hva jeg har gjort galt? Skjermen: http://www.pioneer.e...XE1-S/page.html Converteren: http://www.multicom....at-p/c/p3692169 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Sjekket om oppløsningen er rett? Hvis PS3-en prøver å levere 1080p så kan dette ha skylden. Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Har sjekka at den står på 720p ja. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Men det samsvarer ikke med oppløsningen på skjermen (1024x768 vs 1280x720p). Hva skjer om du prøver lavere oppløsning? Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Prøvde lavere oppløsning uten hell. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 For å være helt ærlig så vet jeg ikke. Hadde et lignende problem, men noen HDMI-instillinger løste det. Hvordan fungerer det å koble til PC? Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Pc fungerer helt fint. Tror nesten at det være converteren som gjør noe med signalet som skjermen ikke liker. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Kanskje "hand-shaking"-problemer. :/ Ellers vet jeg ikke mer. Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Kortere kabel hjalp ikke :/ Tror nok løsningen blir å spare til en billig tv. Kjipt å måtte betale lisens når jeg ikke skal se på tv tho. Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Har du prøvd å resette ps3 når du bruker komponentkabelen? Hold inne på knappen i noen sekunder når du starter den opp, da setter den oppløsningen ned til Basic Lenke til kommentar
therandyrumpbumper Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Har prøvd det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå