Gjest Slettet-nPXKDE Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 jeg har netcom smart mini abonnement, og der er det fri bruk av sms, mms og ringeminutter. Men det er 200 MB internett inkludert, det er ikke mye... Men dette er det minste abonnementet, og har ikke råd til et større. Så, til mitt endelige spørsmål: Hvordan skru av ALT av mobilnett, slik at jeg bruker INGENTING av de 200 MB med internett. Jeg skal bare bruke vanlig Wi-fi/internett her hjemme, og på skolen. Hva må man skru av? KUN seriøse svar, og dere må være helt sikre. -Takk for svar på forhånd Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du må ha datoroaming av og mobildata av. (Mobildata finner du under Innstillinger/Generelt) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nPXKDE Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du må ha datoroaming av og mobildata av. (Mobildata finner du under Innstillinger/Generelt) Takk for svar! er du helt sikker på at det ikke er noe mer man må skru av? så det er helt sikkert at jeg ikke bruker noe av mobilnettet? Og hvor kan jeg se forbruket mitt, forresten? glemte forresten å spørre om jeg ikke må skru av 3g også? (hvis det er det iphone 5 bruker) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) 3G i seg selv får deg ikke på nett, men når du er på nett, laster du ned sider raskere ved at 3G står på, du bruker litt mer batterikapasitet da. Jeg lar alltid 3G stå på.Alle tele-firmaer gir deg vel en "Min side", som du har passord til. Jeg har brukt Netcom mye før, og du leser forbruket på Din side der. (Jeg har OneCall og det er greit å følge med på PC'n forbruk etter hvert der. Og de gir meg også en SMS når jeg nesten har brukt opp MB kvoten min for måneden. PS. Det er lurt å trykke og "bla" litt i din iPhone for å gjøre deg kjent med alle muligheter og funksjoner, dessuten kan du laste ned fra nett til din PC en stor og god manual til din iPhone, den har stikkordregister også. Endret 23. mai 2013 av RandiA Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Skru av mobildata pleier å skru av datatrafikk helt. Endret 23. mai 2013 av bigggan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nPXKDE Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 3G i seg selv får deg ikke på nett, men når du er på nett, laster du ned sider raskere ved at 3G står på, du bruker litt mer batterikapasitet da. Jeg lar alltid 3G stå på.Alle tele-firmaer gir deg vel en "Min side", som du har passord til. Jeg har brukt Netcom mye før, og du leser forbruket på Din side der. (Jeg har OneCall og det er greit å følge med på PC'n forbruk etter hvert der. Og de gir meg også en SMS når jeg nesten har brukt opp MB kvoten min for måneden. PS. Det er lurt å trykke og "bla" litt i din iPhone for å gjøre deg kjent med alle muligheter og funksjoner, dessuten kan du laste ned fra nett til din PC en stor og god manual til din iPhone, den har stikkordregister også. Men er det ikke en app så jeg kan bare skjekke på iphonen hver gang jeg vil se forbruket mitt? Kommer den appen automatisk opp da jeg tar i simkortet fra netcom, eller må jeg laste noe ned? 3G i seg selv får deg ikke på nett, men når du er på nett, laster du ned sider raskere ved at 3G står på, du bruker litt mer batterikapasitet da. Jeg lar alltid 3G stå på.Alle tele-firmaer gir deg vel en "Min side", som du har passord til. Jeg har brukt Netcom mye før, og du leser forbruket på Din side der. (Jeg har OneCall og det er greit å følge med på PC'n forbruk etter hvert der. Og de gir meg også en SMS når jeg nesten har brukt opp MB kvoten min for måneden. PS. Det er lurt å trykke og "bla" litt i din iPhone for å gjøre deg kjent med alle muligheter og funksjoner, dessuten kan du laste ned fra nett til din PC en stor og god manual til din iPhone, den har stikkordregister også. Men er det ikke en app der jeg kan se forbruket på telefonen så jeg slipper å gå inn på internett osv? Isåfall kommer den automatisk da jeg setter i simkort fra netcom, eller må jeg laste den ned? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Finnes sikkert slike Apper om man søker på det. 3G Watchdog kunne kanskje være noe. Står om den her. Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Har ikke NetCom en forbruksapp slik som alle andre? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Hvis han slår av all datatrafikk får han heller ikke MMS... Gå inn på mobilnett, og skriv inn noe tull på APN, eller la det stå blankt (øverste). Står enten bare "internet" eller feks. telenor.apple Du da forsatt få mulighet til MMS men vanlig datatrafikk er av . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå