Gå til innhold

[Løst] Noen som vet sted hvor man kan kjøpe spill pc billig?


Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med å finne en god spill pc billig. Jeg trenger en pc som ikke lagger på spill som battlefield 3, call of duty black ops 2 osv. Noen som vet en buttikk eller nettbutikk som selger billig? Jeg vil ha en billigere enn 5000 og den kan være hva som helst (Bærbar og stasjonær).

Endret av MohWarfighter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bygg selv. Det er det billigeste du kommer.

 

Hvis du synes dette høres for komplisert ut kan du lete på www.prisjakt.no etter billigeste pris.

 

Du sier heller ikke hvilken pris du ønsker eller om du leter etter stasjonær eller bærbar maskin.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det spørs helt hva du anser som billig egentlig :) Og er planen din å kjøpe en stasjonær spill-PC eller en bærbar spill-PC? Hvis du skal ha stasjonær ønsker du da ferdig bygget eller bygge selv?

 

Du får uten tvil mest for pengene om du bygger selv og da anbefaler jeg deg å bruke Prisguide og sette sammen en liste der med alt du trenger og se hvilken nettbutikk du får alt billigst hos.

Lenke til kommentar

SuperSmart, CDON, NetOnNet er også butikker som kan anbefales. Som regel blir det billigest på dem. har en del erfaring med alle sammen, og har ingenting imot å anbefale dem. Deal.no er også en trygg butikk, men leveringen er treig.

 

Uansett så er Prisjakt.no en god side. Lag en bruker der så kan du blant annet lage lister, i tillegg til å sjekke priser og sammenligne produkter. Etter min mening er det mye bedre enn Prisguide (som var 10 ganger bedre før i tiden).

 

 

Edit: Ser forresten at du har redigert innlegget. Stasjonære maskiner er alltid dobbelt så billige, bedre på alle mulige måter (bare at de ikke er bærbare osv.). For 5k får du en helt okei PC om du bygger den selv. Det finnes mange guider om dette, og det er både lærerikt og gøy. Sparer penger gjør man også, i tillegg til at kvaliteten og utvalget på komponentene økes.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SuperSmart, CDON, NetOnNet er også butikker som kan anbefales. Som regel blir det billigest på dem. har en del erfaring med alle sammen, og har ingenting imot å anbefale dem. Deal.no er også en trygg butikk, men leveringen er treig.

 

Uansett så er Prisjakt.no en god side. Lag en bruker der så kan du blant annet lage lister, i tillegg til å sjekke priser og sammenligne produkter. Etter min mening er det mye bedre enn Prisguide (som var 10 ganger bedre før i tiden).

 

 

Edit: Ser forresten at du har redigert innlegget. Stasjonære maskiner er alltid dobbelt så billige, bedre på alle mulige måter (bare at de ikke er bærbare osv.). For 5k får du en helt okei PC om du bygger den selv. Det finnes mange guider om dette, og det er både lærerikt og gøy. Sparer penger gjør man også, i tillegg til at kvaliteten og utvalget på komponentene økes.

 

Tusen takk! Dette hjelper meg.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Netonnet til kjøp av komponenter. De har gratis frakt så du kan bestille litt og litt uten å ruinere deg på frakt kostnader. Jeg bygde min PC der over en 3 mnd periode hvor jeg brukte ca 4000 pr bestilling, så nå har jeg en ganske awesome spill PC

 

Tusen takk. Jeg skal bygge pc hvis det er billigere som alle sier.

Lenke til kommentar

Ja. Tusen takk.

Har ikke tid nå, men kan se på det senere. ;)

 

 

EDIT: Har snekret sammen to lister her nå, begge vil havne på omtrent 5000 når du bestiller fra nettbutikkene. En kombinasjon mellom SuperSmart, CDON og NetOnNet vil gi deg det billigeste kjøpet.

 

Listene: Har gått igjennom alt av kabinetter og fant ut at BitFenix Merc Alpha var kabinettet som passet best og ga mest for pengene. Jeg valgte en stillegående, men god strømforsyning fra Be-Quiet (alternativet var Corsair og Antec, men disse bråker en del). RAM-et er et meget prisgunstig 8 GB-sett fra Kingston, som ikke er på lager, så blir litt ventetid med mindre du går for et litt dyrere. Skjermkortet er Radeon HD 7770 fra MSI, stillegående og bra. 120 GB SSD fra Samsung, billigere finner du ikke (SSD er must btw.). I tillegg en 1 TB harddisk fra Seagate. La også til et optisk drev fra Asus som brenner DVD-er (131 kr). For 419 kr får du modellen med Blu-Ray, men da sprenger du budsjettet.

 

 

Liste 1: Intel Edition

Dette er Intel-oppsettet, forskjellen fra den andre er bare prosessor og hovedkort. Du får litt mer funksjonalitet samt kraftigere kjerner, men på en annen side så er det bare 2 av dem. Eventuelt kan du strekke deg til i5 som har 4 kjerner, men da blir det 400 kr dyrere. Dette vil gjøre at hele maskinen litt over 4000 kr.

 

 

Liste 2: AMD Edition

Forskjellen her er bare hovedkort og prosessor som er en AMD FX-6300. Det er en svakere prosessor enn Intel sin i3, men fordelen er at den har 6 kjerner iforhold til 2. Dette viser forøvrig hvor svake kjerner det er snakk om. Men ettersom fremtidens spill mest sannsynlig utnytter flere kjerner bedre, så er det mulig at AMD vil være et sikrere valg i denne prisklassen.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...