Gå til innhold

3 GPUer på ett hovedkort..

Anbefalte innlegg

TS=Trådstarter. Den GPUen du linket til er gammmmmel. Det er GTX 260. Det betyr 200-serien. I dag ble 780 lansert, altså 8-serien til Nvidia. 260 er fra 2009. Så tro meg, GTX 670 er MYE bedre.

Dersom du ikke skal bruke mye penger, hvorfor 2011 sokkel?! Du får et godt hk og god cpu til mindre penger. Er poenget her å game?

Hadde jeg vært deg ville jeg isåfall ventet på Haswell som kommer nå mot sommeren.

dæven... er det mulig..? vell de kunne i det minste ha latt det stått tydligere som overskrift..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal du ha av alt? Budsjett? Skal sette sammen noe for deg jeg! Husk at du IKKE trenger så mange skjermkort. 2 holder i lange baner dersom du kjøper noe litt nyere.

jeg skal altså ha HK, CPU, SSD, PSU, vannkjøling til CPU og GPU (egentlig skal jeg ha NZXT hue RGB + cm storm trooper sidepanel også :) ) og budsjette mitt ligger på rundt 10k til 12k men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe meg av hovedkort.. tipper jeg satser for det fra ASRock men har veldig lyst på MSI big bang xpower 2 pga at det er så rått og bra... men dyrt. jeg kommer fort på 12k hvis jeg velger:

MSI big bang xpower 2

3930K

Corsair cx750M

Corsair H100

XFX Radeon HD 7970 XT2

og da mangler jeg NZXT hue rgb, CM storm trooper sidepanel og SSD.. og prisen før disse tre blir 11550,- på deal.no ... så det kommer til å koste meg mye hvis jeg skal ha de tre også + frakt... sikkert 13000 - 14000 ;´(

Men jeg kan velge 3820 istedenfor 3930K.. men da blir pcen mye dårligere.. ;(

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Jeg skal bruke pcen til gaming og helst på ultra ;)

i7-3930K er overkill til gaming

i7-3770k er perfect, i7-3570K passer også.

game på ultra betyr at du må ha vertfall et kraftig skjermkort, av typen 780gtx som kom ut i går

Corsair CX psu bør du styre unna- gå for HX 850W om du skal ha flere skjermkort

Edit: amd 7970 funker sikkert også :)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

i7-3930K er overkill til gaming

i7-3770k er perfect, i7-3570K passer også.

game på ultra betyr at du må ha vertfall et kraftig skjermkort, av typen 780gtx som kom ut i går

Corsair CX psu bør du styre unna- gå for HX 850W om du skal ha flere skjermkort

Edit: amd 7970 funker sikkert også :)

7970 XT2 (ghz edition) klarer ultra på bf3/ac3/mw3/bo2/tf2/mw2 ;) (den klaerer mange flere også) så jeg satser for XFX radeon hd 7970 XT2 tror jeg ;)
Lenke til kommentar

TheGaame har helt rett her TS. 3570k eller 3770k er begge gode kjøp. HT som 3770 har kommer mer og mer i spill, så det kan lønne seg. Kjøp det Msi Power eller kanskje Asus P8Z77 V Pro hovedkort, 3570k/3770k. Da lover jeg deg at du blir fornøyd.

det er fint ;)
Lenke til kommentar

tror dere at Corsair AX860i fungerer fint med 3 GPUer? (skal kjøpe en GPU nå og to seinere).

Det kan nok lønne seg med en større GPU. Det blir nok akkurat tenker jeg. Så en test med 3*670. Da trakk det 480w bare på gpu. Så har du hardisker, prosessor osv som trekker strøm. Ville gått for 1000w.

Lenke til kommentar

Det kan nok lønne seg med en større GPU. Det blir nok akkurat tenker jeg. Så en test med 3*670. Da trakk det 480w bare på gpu. Så har du hardisker, prosessor osv som trekker strøm. Ville gått for 1000w.

du mente sikkert en større PSU ;)

Lenke til kommentar

TS, du burde legge fra deg illusjonen om at 3x GPU er en drøm, se gjennom de 10000 andre trådene om akkurat det å bygge en stasjonær her på forumet, og spør om hjelp til endelig oppsett etter at du har informert deg i det minste en liten smule.

Blir skremt for lommeboken din av det jeg leser her, regner med at du ikke er så gammel, og det her får du mye hjelp til her på diskusjon! Men vær så snill, les litt først ;)

Edit: og det med at fargen skal matche, det koster penger.

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

TS, du burde legge fra deg illusjonen om at 3x GPU er en drøm, se gjennom de 10000 andre trådene om akkurat det å bygge en stasjonær her på forumet, og spør om hjelp til endelig oppsett etter at du har informert deg i det minste en liten smule.

Blir skremt for lommeboken din av det jeg leser her, regner med at du ikke er så gammel, og det her får du mye hjelp til her på diskusjon! Men vær så snill, les litt først ;)

Edit: og det med at fargen skal matche, det koster penger.

hehe, har akuratt hat konf ;) og har beregnet at jeg skal kjøpe dette:

MSI big bang xpower 2

Intel Core i7 3930K

XFX radeon hd 7970 DualFan

Corsair AX860i

Corsair H100i

Kingston SSDNow 240gb 450mb/s w/r

NZXT hue rgb led kit

CM Storm Trooper side panel (jeg har allerede kabinettet)

jeg har cd-rom, hdd, OS, RAM.

Lenke til kommentar

Hehe, det var mer realistisk der ja, husk på at du sørger for at RAM'en er kompatibel med HK, skal du ha kablet internett, eller HK med trådløs etc.

jeg har corsair vengeance 8gb kit 2x4 1600Mhz cl9 ;) og jeg skal bruke kablet nettverk ;) (skal oppgradere til 32 eller 64gb RAM til neste år).

men jeg ble plutselig litt usikker på om jeg skulle velge 3820 eller 3930K.. jeg vet at 3930K er mye bedre men da blir prisen oppi 14k og det er svindyrt..

Endret av rejcops
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...