Gå til innhold

D-Link DWA-160 sluttet å fungere

Anbefalte innlegg

Hei!

Har brukt en D-Link DWA-160 i snart 2 måneder på min stasjonære PC helt uten problemer, rett og slett fordi jeg ikke gidder å strekke en kabel igjennom hele huset. Om kvelden før jeg legger meg bruker jeg alltid å slå av PCen, eller sette den i hvilemodus, hvilket jeg også gjorde før natten som var.

Når jeg våknet i dag tidlig og skulle vekke PCen min, virket ikke alt helt som det skulle. Den var på, men skjermen viste bare svart. Da jeg kom hjem fra jobb i dag, og skrudde på PCen igjen - den hadde tydeligvis skrudd seg av, fikk jeg melding om at PCen hadde kræsjet mens jeg var borte, i en såkalt bluescreen.

Reboota og alle programmer begynte å slå seg på som vanlig, men merka at både spotify samt steam ikke hadde internett-tilgang. Siden min D-Link DWA-160 står og lyser tenkte jeg at det bare var å trykke på D-Links egen Wireless Connection Manager og fikse dette. Når jeg trykket fikk jeg ingen respons, ei heller på Windows egne nettverks- og delingssenter. Dro derfor selve USB-sticken ut av adapteren som følger med, og plutselig reagerte programmene. De dukket raskt opp, før de forsvant igjen.

Når jeg ikke har USB-sticken koblet i har jeg mulighet til å åpne Wireless Connection Manager, men så snart jeg putter sticken i adapteren, så slutter programmet å svare. Merker at det samme gjelder oppgavebehandling.

Begynner derfor å tro at denne lille sticken er roten i alt vondt.

Derfor spør jeg dere, kjære sakkyndige, om dere har erfaringer eller kunnskap til å hjelpe meg ut av min lille knipe. Vil gjerne at PCen skal fungere og ha internett via denne D-Link DWA-160.

Klarer ikke å finne svar på dette noen steder...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å slette driveren og programvaren til adapteret. For å slette driveren høyreklikker du på "Datamaskin" på startmenyen og velger "Egenskaper" og der etter "Enhetsbehandling". På enhetsbehandling vil D-Link DWA-160 ligge under "Nettverksadaptere (eller noe slikt)", høyreklikk igjen og velg avinstaller.

Programvaren til adapteret kan du slette via "Legg til/fjern programmer".

Når du har slettet driver og programvare så kan du prøve å installere det igjen.

Skulle det ikke virke så er adapteret ditt ødelagt. Jeg har en D-Link DWA-140 som bare sluttet å virke fullstendig med stort sett de samme symptomene som du beskriver, bare at jeg sporadisk kom meg på nett med ekstremt redusert hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...