Gå til innhold

Galaxy Nexus flashet fra yakjuxw til yakju, går det ut over garanti/reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Først og fremst; Synsing er ikke interessant. Ønsker begrunnede meninger av personer med en viss kjennskap til temaet.

Har en Galaxy Nexus som er flashet fra yakjuxw til yakju, for å få oppdateringer direkte fra Google. Den kjører altså stock Android 4.2.2 direkte fra Google.

Den har nå fått dårligere og dårligere kontakt i USB-porten. Den er ikke knekt e.l., men har blitt slarkete etter ca et år med bruk, og mister kontakt i visse posisjoner.

Det er også problemer med at nettverk faller ut relativt ofte, og at den ikke alltid vil koble seg til via bluetooth/wifi, til tross for å være innen dekning. "Grey Bars", og dertil manglende datatilkobling skjer flere ganger daglig.

Spørsmålet mitt er da hva dette har å si for reklamasjonen. Jobber selv på service på service i bedriften jeg skal levere den i, og mener at dette ikke har noe å si. Jeg har tross alt kun gjort telefonen "mer offisiell". Serviceansvarlig, derimot, mener at dette gjør at jeg mister garanti på apparatet.

Setter pris på innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serviceansvarlig tar feil. Reklamasjonen dekker iboende feil fra du overtok telefonen. Så lenge ikke feilen kommer at du la inn feil software eller lignende, har ikke Samsung noe de skulle ha sagt. De kan prøve seg med at garantien er utgått, noe som kanskje stemmer, men er lite relevant.

Ladekontakten vil jeg ikke si hvorvidt dekkes da dette kan komme av feil bruk, som f.eks at laderen "henger" i USB-kontakten eller tilsvarende. Jeg ville bare kjørt hardt på og bedt på dokumentasjon på hvordan dette isåfall kan oppstå etter normal bruk i 1 år. Micro-USB kontakten er en dårlig standard som er for svak til sitt bruk i mine øyne.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt om at det har vært oppe hos FTU. Forbrukerkjøpsloven er derimot ganske klar slik jeg ser den:

1. Du har kjøpt en telefon (som privatperson) fra forhandler.

2. Du opplever etter ett år mangler ved telefonen, og ønsker den utbedret.

Hvis ikke feilen har noe med softwaren å gjøre, så har heller ikke reklamasjonssaken det.

Lenke til kommentar

Jeg har levert min samsung galaxy nexus 2 ganger til service.

Begge gangene pga lyd forsvant fra høytaler.

Telefonen var unlocket og flashet med takju når jeg sendte den inn og fikk den igjen som yakjuxw.

Mcare sa ingen ting om at telefonen var flashet til takju.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...