Gå til innhold

[Løst] Batteri til Dell XPS 1640

VTW

Anbefalte innlegg

Batteriet til min Dell 1640 er ganske dårlig (varer ca 1,5t). Jeg forventer ikke allverdens ettersom den er rundt 4 år gammel, men tenkte det ville bli bedre hvis jeg kjøpte et nytt batteri. Det jeg ønsker er et batteri som lever lengst mulig, størrelsen er ikke viktig.

Da jeg søkte litt rundt kom jeg over disse to. Men, slik som jeg leser spesifikasjonene ser det ut til at det lille batteriet er mindre, billigere og varer like lenge (85Wh på begge?) Stemmer dette?

Mao, det minste er best mtp varighet, størrelse og pris?

Hvis dette stemmer, så har jeg to spørsmål til:

- Hvorfor har Dell også laget et stort batteri som en dyrere og fysisk større, uten at det er bedre?

- Finnes det et batteri som er like stort som det store, men bedre enn disse to?

Link til det lille batteriet:

accessories.dell.com/sna/products/Batteries_Adapters/productdetail.aspx?c=ca&l=en&s=dhs&cs=cadhs1&sku=312-0815&mfgpid=221007

Link til det store batteriet:

accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=451-10692

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tilfelle andre får same problem, skriver jeg kjapt hva svaret ble.

Snakket med en dell-agent som kunne forklare at de to batteriene er samme batteri, bare fra forskjellig produsent (noen liker dem små, noen liker dem store, right ;)

Forskjellen i pris er rett og slett det at dell sine priser varierer fra land til land. Kjipt for oss..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...