Bjørn¨ Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Får sjå om dette fungerer Dette er ei side jeg bruker å drømme meg bort på, hvor man legger inn sine egne biler og motorsykler, og ser på andres. Mye som et biltreff på internett. Er det noen her som bruker dette, vær snill å klikk liker på sykkelen og turbo -GTi'en min. (Jeg har tatt bilder av den nå, så jeg laster dem opp snart) Bjørn A, ifra Holmen, Asker. http://mingarasje.com/profile.php?u=borr092 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Et tips. Med mindre bilen er importert 1.1.1996 eller senere skal det ikke utløse økt avgift ved effektøkning. Da er kravet kun godkjenning. Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Hei, jeg ble selv ikke kjent med dette med alder før nylig, men etter samtaler med biltilsynet viste det seg at jeg ikke fikk unngå avgiftene fordi jeg har importert den. Jeg fant denne i Frankrike på ferie i 2002 trur jeg det var. Kjørte den hjem og her har den stått siden. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Du kan vel vente til 2018, da er den 30 år gammel og også fritatt for avgifter. Godkjenning må selvsagt ordnes uansett. Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Om jeg bestemmer meg for det, Nå skal jeg innrømme at jeg aldri prøvd prøveskilt, men er det tillatt å kjøre denne som den nå står med (original 205, men ikke GTi ) - T16 turbo. dersom jeg får kjøpt prøveskilt til f.eks. 17. mai? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Hvis den er godkjent først er det lov. Hvis den ikke er godkjent er det i utgangspunktet ikke lov. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Fet sykkel, Bjørn. Hadde jeg ikke vært redd for å kjøre meg i hjel er det noe sånt jeg skulle hatt også. Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Takk for det. Denner er et resultat av en 20 år sein midlivskrise og et motorsykkelsertifikat som aldri ble brukt. Min første Ducati, og jeg ble overrasket over hvor godt den drar på girene. Cruiser på 4-5000 omdr. Men det er vel typisk Ducati, det. Og hadde jeg veid noen å førr' kilo mindre hadde jeg kanskje klart toppfarten på 250 km/t. Men Norge er ikke noe trygt land å kjøre rask motorsykkel i. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Takk for det. Denner er et resultat av en 20 år sein midlivskrise og et motorsykkelsertifikat som aldri ble brukt. Min første Ducati, og jeg ble overrasket over hvor godt den drar på girene. Cruiser på 4-5000 omdr. Men det er vel typisk Ducati, det. Og hadde jeg veid noen å førr' kilo mindre hadde jeg kanskje klart toppfarten på 250 km/t. Men Norge er ikke noe trygt land å kjøre rask motorsykkel i. Hvordan er det å eie en Ducati? Er de så lite driftssikre som folk vil ha det til? Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 24. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2013 Livet er herlig på en Ducati motorsykkel. Kjennere vinker når de hører den distinkte lyden av desmoen. Jeg bruker den for det meste som solskinnsracer,men den har holdt seg helt feilfri de første 18 000 km. Litt lav tomgang syntes jeg, så jeg har dessverre kvelt den et par ganger i lyskryss, utrolig at jeg innrømmer det. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Godt å høre. Alltid hatt lyst på sykkel selv, men jeg er redd for at jeg i beste fall hadde mistet førerkortet ganske fort. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Flott sykkel Bjørn! Jeg er selv stor fan av to-dunkere og har vel rundt 40-50'000km på baken fordelt på 3 stk V-Twin. Herlig karakteristikk og med rett eksosanlegg og litt barnlig lyst løser man fort ut bilalarmer med dem Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 27. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2013 Det kan jeg tenke meg! Da jeg fikk prøvekjøre denne for første gang hadde jeg aldri vært borti liknende før, og skvatt til øyeblikkelig av den raske gassresponsen. Veldig artig motorsykkel.! Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Bjørn ønsket å skrive innlegget selv. Endret 30. mai 2013 av KristobalM Lenke til kommentar
Bjørn¨ Skrevet 30. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2013 Vær forsiktig ute på veiene folkens. Jeg fikk meg en støkk da framhjulet på sykkelen nærmest eksploderte på kveldstur rundt halv tolv. En spansk rytter i veibanen (gamle drammensvei ved lierskogen, nordover) denne var ikke vanlig i utseende, men hadde et hardt, trekantet senter fremfor bare tre pigger. Skal lete litt og se om jeg finner noe liknende på internett da "mitt" eksemplar ble levert inn. Så som sagt, vær forsiktig. Det er hueløse folk der ute, natt som dag. og her har jeg lett. Noe a la dette lå i veien mener jeg: http://jnlwp.defense.gov/multimedia/s_shows/caltrop.jpg Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jeg håper du ringte politiet på nødtelefon 112 om dette. Det er såpass alvorlig at veien bør stenges og undersøkes før man åpner for trafikk igjen. Lenke til kommentar
KristobalM Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Jeg kjørte bak sykkelen. Saken ble naturligvis anmeldt. Endret 30. mai 2013 av KristobalM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå