Hakataramea Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Opplevde en merkelig greie, som provoserer meg. Siden teleselskapene ikke kan forklare dette, så lurer jeg på om andre har hørt om noe lignende. Jeg bestilte onecall på nett, og fikk ordrebekreftelse på mail. Litt senere fikk jeg sms om å bekrefte abonnementet, noe jeg gjorde. Det jeg ikke la merke til, var at denne var sendt fra djuice. Jeg stusset da simkortet kom fra djuice, men tok likevel i bruk abonnementet (man tror jo gjerne at det man får i posten er det man bestilte). Etter hvert sjekket jeg likevel mailen min, og slo fast at jeg hadde egentlig bestilt onecall. Hos djuice har de notert at kundeservice foretok bestillingen, dagen før jeg fikk ordrebekreftelse fra onecall. Men jeg vet sikkert at jeg aldri har ringt djuice, eller bestilt hos dem. Så her er det en eller annen utro tjener som har sendt meg til djuice mot min vilje. Hva har skjedd? Jeg ønsket onecall fordi de har gratis ringing til Skandinavia. Derfor kommer jeg til å bryte abonnementet hos djuice (også pga faktura-tull, som plutselig stengte abonnementet mitt og kostet meg penger). Men jeg ønsker likevel å vite hva som har skjedd, og hvem som "stjal" meg fra onecall. Lenke til kommentar
S.Eternal Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 En vanlig årsak er nok at denne meldingen ikke var ment til deg, men til noen andre. Man må manuelt taste inn et nummer som skal inn og dermed hender det at man er for rask på tastaturet og klusser litt med tallene. Derfor har man denne samtykke metoden over SMS slik at vi kan få muligheten til å godta dette selv, og i ditt tilfelle skjedde dette uheldigvis i samme periode som bestilling hos OneCall og du i god tro svarte bekreftende på denne meldingen. Da er det kjekt med 14 dagers angrerett, så dette ordnet seg nok? :-) Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 9. juni 2013 Del Skrevet 9. juni 2013 Har man alt hatt fakturerings problemer alt, så har man nok vært hos operatøren lengere enn 14 dager alt. Men uansett trenger ingen angrerett her, så lenge du ikke har kjøpt noen telefonen eller mottatt noen form for rabattert ordning har du ingen bindingstid hos djuice. Etter nye reguleringer fra Post og Teletilsynet gjøres en portering nå normalt 48 virke timer, og etter det er du kunde hos One Call. Hva som har skjedd og hvem som har skylden her er ikke godt og si, hvilken operatør hadde du før du havnet hos djuice? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå