Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt som trenger litt hjelp ved kjøp av pc. Jeg har lyst til å bygge selv og kjøpe deler fra Dustin Home . Jeg har bestemt meg for å bruke 13-14000. PCen skal ha Intel core i7-3770k prossesor(eller bedre) og 3gb(eller mer) skjermkort. Skjermkort vil jeg helst kjøpe fra Komplett , fordi der har de xfx hd radeon, men jeg er helt åpen for å ha en annen en. Hadde vært fint med lite støy også, men går fint med litt støy ;)

Endret av Baraqda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med noe sånt? :) Eventuelt vent noen dager på GTX 780 og gå ned litt på RAM, lagringsplass og hovedkort. Du nevnte forresten ikke noe om kabinett, så jeg bare valgte Fractal Design R4, men her står du selvfølgelig fritt til å velge som du vil.

EDIT: Du får GTX 780 til 5200kr på komplett.no.

post-211104-0-68396600-1369318247_thumb.png

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Skal du bruke maskinen til Gaming?

Ja

Hva skal maskinen brukes til?

Skal maskinen overklokkes?

Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc?

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer?

Jeg skal ikke overklokke og trenger kun pcen(Ingen tastatur,mus, skjerm etc)
Lenke til kommentar

Takk for alle svar:D Trodde det skulle ta litt lang tid å få svar, dette er nemlig første gang jeg legger ut forumpost :D

Hva med noe sånt? :) Eventuelt vent noen dager på GTX 780 og gå ned litt på RAM, lagringsplass og hovedkort. Du nevnte forresten ikke noe om kabinett, så jeg bare valgte Fractal Design R4, men her står du selvfølgelig fritt til å velge som du vil.

EDIT: Du får GTX 780 til 5200kr på komplett.no.

Den der ser ganske grei ut, men hva skal jeg med i5 og i7 prossesor?
Lenke til kommentar

Her er pc-en jeg ville kjøpt ( til ca 13.000 uten skjermen og blu-ray spiller). Alle komponentene er valgt med tanke på en stille pc som kan brukes til spilling og videoredigering og som samtidig gir mest for penga!

Vet ikke om cpu kjøleren blokkerer den ene pci-e x16 utgangen tho..Skal ikke gjøre det, fant jeg ut :)

http://www.komplett....65-CEF72DF205B1

Endret av Choppa
Lenke til kommentar

Holder på med en liste her nå.

Hvorfor er det viktig med Intel Core i7 3770K fremfor i5 3570K? Du vil ikke se noen forskjell i spill (den er minimal). Men hvis du holder på med en del multitasking og andre krevende skrivebordsapplikasjoner så kan du dra nytte av den.

Angående XFX, de har vist seg å være relativt bråkete (spesielt de billige versjonene). MSI og Asus er stillegående, men også Gigabyte.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Hvorfor er det viktig med Intel Core i7 3770K fremfor i5 3570K? Du vil ikke se noen forskjell i spill (den er minimal). Men hvis du holder på med en del multitasking og andre krevende skrivebordsapplikasjoner så kan du dra nytte av den.

Angående XFX, de har vist seg å være relativt bråkete (spesielt de billige versjonene). MSI og Asus er stillegående, men også Gigabyte.

XFX? Jeg valgte skjermkorta på grunnlag av den her: http://www.hardware....li-x-2/133174/5

19,7 dBA..I tillegg er pris vs ytelse MYE bedre enn ved et gtx 680/780.

3770K kan byttes ut til i5 ja, men jeg sa også at jeg skulle brukt den til videoredigering også.

Endret av Choppa
Lenke til kommentar

Ferdig med listen, ble "bare" 11,5 k dette her.

Hvis du vil bruke mer penger så kan du kjøpe en bedre kabinett, med bedre plass og finere design. Du kan også oppgradere strømforsyning (disse holder lengre og du kan derfor bruke den i din neste PC). Du kan kjøpe en bedre SSD med lengre levetid, bedre skjermkort (ville ikke kjøpt dobbeltkjernekort dog), flere harddisker, bedre RAM (unødvendig når du ikke skal overklokke), bedre kjøler er også unødvendig ettersom du ikke skal klokke.

Men denne PC-en er nokså solid, og kan trygt kalles "high-end". Du kan bruke mer penger for å få bedre kvalitet, lenger komponentlevetid (les: ikke ytelseslevetid) og flere funksjoner. Men om du trenger det, det er en annen ting. :) Det er du som velger. Og angående prosessoren så kan du spare rundt 700,- på å gå for en i5 3570K. Det er ikke store forskjellen, i spill er det omtrent lik ytelse.

XFX? Jeg valgte skjermkorta på grunnlag av den her: http://www.hardware....li-x-2/133174/5

19,7 dBA.. 3770K kan byttes ut til i5 ja, men jeg sa også at jeg skulle brukt den til videoredigering også.

Jeg kommenterte trådstarter sin post hvor han nevnte XFX. Skal du også kjøpe PC? :p Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Det kan være smart å ha en intel Core i7 3770k til de nyeste spillene som har kommet ut...

Lenke til kommentar

Her er pc-en jeg ville kjøpt ( til ca 13.000 uten skjermen og blu-ray spiller). Alle komponentene er valgt med tanke på en stille pc som kan brukes til spilling og videoredigering og som samtidig gir mest for penga!

Vet ikke om cpu kjøleren blokkerer den ene pci-e x16 utgangen tho..Skal ikke gjøre det, fant jeg ut :)

http://www.komplett....65-CEF72DF205B1

Kan vel si at en dvd reader til 800 kr ikke gir mest for penger. Ville heller lagt penger i et bedre tastatur..
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...