Gå til innhold

Hvordan lage sjokoladeplate med ferdigprodukter - til kake

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er helt ny når det gjelder kakebaking ol; ble litt inspirert av Hele Norge Baker, og har litt lyst til å prøve meg :)

Spørsmålet mitt er; jeg har tenkt meg en enkel kreasjon, type sjokoladekake...

Men en del av denne kaken er en sjokoladeplate som skal ligge som et "lokk" på kaken. Så den må være litt større enn kakebunnen.

Hvordan skal jeg egentlig lage en slik sjokoladeplate? Tykkelsen må ikke være mer enn ca. 1 cm. Den skal være ca. 30X30 cm firkantet.

Hvilke materialer bruker jeg? Hvordan skal jeg tilberede dette? Hjeelp!

Takker meget på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg skal lage en Graduationkake til en venninne som er ferdigutdannet lege, og som reiser hjem igjen til Norge neste uke.

Hadde tenkt meg noe slikt: http://4.bp.blogspot.com/-z8ORzIPBDB8/TgaCCWRyYeI/AAAAAAAAAnU/gWMEWNuPGBw/s1600/Graduation+Cake+1.JPG

Altså jeg vil lage den cap'en, og det er den firkantede delen jeg sliter med å lage. Har du evt. noen annen ide til hva jeg kan bruke enn sjokolade hvis det blir for tykt? Jeg tenkte på marsipan, men var redd den ikke ville bli "stiv", slik at kantene på firkanten begynte å henge nedover...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at lokket på hatten muligens er en form for kjeks el. for å få god nok stivhet. Du kan selvsagt støpe hele lokket i sjokolade men da blir det ikke mulig å skjære gjennom på vanlig måte.(Gjelder forsåvidt kjeks også) Tror uansett kaken på bildet er ment å få fjernet lokket før man evt. deler opp i kakestykker.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det er ikke noe problem å fjerne lokket før kaken skal skjæres; jeg bare trenger det for "inntrykket".

Men har du noen ideer til hvor jeg kan få tak i en så stor kjeks da? Og hvordan støper man dette i sjokolade?

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...