Gå til innhold

Nestle CEO: Water Is Not A Human Right, Should Be Privatized

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sterke krefter som jobber med å privatisere vannforsyningen også i Norge. Desverre har vi alt for mange politikere og andre beslutningstakere som enten er for naive, blinde eller grådige til å kunne se dette. Privatiseringen av strøm i USA medførte alvorlige konsekvenser for å melke markedet. Vann er enda mer essensielt enn strøm. Det neste er vel å prøve og privatisere oksygen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Når du drikker ett glass vann, hvordan unngå at det vannet blir ditt (aka privatisert)?

Privatiseringen av strøm i USA medførte alvorlige konsekvenser for å melke markedet. Vann er enda mer essensielt enn strøm.
Fortell, fortell, ...
Det neste er vel å prøve og privatisere oksygen.

Joda, Staten hevder nå at de eier luften, ... så den har allerede blitt "privatisert", vel "offentligsert" blir muligens det riktige uttrykket.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Funfact: Flere har blitt forgiftet av statlig vannforsyning enn privat vannforsyning.

Hva så ? er ikke det karen vil fram til..Vann er ikke en kapitalistisk eiendom, Oksygen er heller ikke det..Vi har alle rett på det og vi har alle et ansvar for å sørge for at vi har rent vann & luft , i mellom tiden kan slike som deg kan sitte på ræva spise GMO mat,drikke vann med fluor, og kose deg..

I USA straffes folk for å samle regnvann, ser du ikke hvor dette går?

Endret av DaniNichi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva så ? er ikke det karen vil fram til..Vann er ikke en kapitalistisk eiendom, Oksygen er heller ikke det..Vi har alle rett på det og vi har alle et ansvar for å sørge for at vi har rent vann & luft

Rett til rent vann og luft? På hvilken måte skulle kapitalister forhindre det? Ingen kapitalist påstår at de skal eie vannet eller luften, de ønsker gjerne å tilby et bedre og renere produkt. Dersom man ønsker å kjøpe seg en aluminiumsfolie-hatt er man fri til å sanke regnvann selv.

Det man derimot har, er retten til egen eiendom, du kan forhindre folk å ta seg inn på din eiendom og drikke ditt vann.

i mellom tiden kan slike som deg kan sitte på ræva spise GMO mat,drikke vann med fluor, og kose deg..

Det skal jeg, håper ikke du ønsker å endre min livsstil på grunnlag av konspirasjonsteorier.

I USA straffes folk for å samle regnvann, ser du ikke hvor dette går?

Har et morsomt spørsmål for deg, er det kapitalister eller staten som straffer dem for å samle regnvann? :green:

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar
ser du ikke hvor dette går?

Tja, etter:

Tribes vow to fight-to-the-death to save Amazon rainforest

Charles Ramsey" Interview FULL - "Amanda Berry Found" Alive After a Decade

March Against Monsanto

Exclusive video: Man with bloodied hands speaks at Woolwich scene

...

Vil jeg bare tippe vilt på at det burde enten komme en tråd om global oppvarming, eller om likestilling?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, etter:

March Against Monsanto

...

Vil jeg bare tippe vilt på at det burde enten komme en tråd om global oppvarming, eller om likestilling?

Jeg er opptatt av velferd for alle spesielt essensielle ting som luft,vann,mangfold har du noe problem med det ?Ang global oppvarming er jeg noe usikker så kan ikke utalle meg, må sette meg mer inn i det..

Likestilling? hva har det med dette å gjøre ?

Lenke til kommentar

Det skal jeg, håper ikke du ønsker å endre min livsstil på grunnlag av konspirasjonsteorier.

Har et morsomt spørsmål for deg, er det kapitalister eller staten som straffer dem for å samle regnvann?

Begge for alt vi vet, men er jo myndighetene da de pr idag er eneste som kan straffe borgere.

Ang din livsstil så lenge den skader meg,mine venner og mine nærmeste og framtiden for de så hadde jeg nektet deg det om jeg kunne..At du tror det er konspirasjonsteorier får stå på deg :)

Lenke til kommentar

Begge for alt vi vet, men er jo myndighetene da de pr idag er eneste som kan straffe borgere.

Da er det nok ikke de grådige kapitalistene som er problemet vet?

Ang din livsstil så lenge den skader meg,mine venner og mine nærmeste og framtiden for de så hadde jeg nektet deg det om jeg kunne..At du tror det er konspirasjonsteorier får stå på deg :)

Du blir ikke skadet av at jeg lever mitt liv i fred, trodde du tidligere sa at ingen eide vannet eller luften. Hvorfor eier du nå luften, og forteller meg hva jeg kan og ikke kan gjøre med den?

Lenke til kommentar

Da er det nok ikke de grådige kapitalistene som er problemet vet?

Du blir ikke skadet av at jeg lever mitt liv i fred, trodde du tidligere sa at ingen eide vannet eller luften. Hvorfor eier du nå luften, og forteller meg hva jeg kan og ikke kan gjøre med den?

Når jeg nevnte skade meg etc, ref jeg til GMO.

Kapitalister er ofte de som står bak slike lover med sin lobby virksomhet om det er tilfelle med regnvannet kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet svaret og har ikke nok kunnskap om ting som skjer i USA .

Om du vil drikke kun vann som nestle flasker om har jeg ikke noe som helst problem med det selvfølgelig.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Når jeg nevnte skade meg etc, ref jeg til GMO.

Du kan alternativt spise økologisk under et kapitalistisk samfunn, under ditt ideelle samfunn ønsker du å fjerne andre alternativ.

Kapitalister er ofte de som står bak slike lover med sin lobby virksomhet om det er tilfelle med regnvannet kan jeg ikke svare på da jeg ikke vet svaret og har ikke nok kunnskap om ting som skjer i USA .

Hørtes for meg ut som at politikere med makt over regnvann er farlig, kanskje vi burde begrense deres makt noe? - Det er vel ikke en tilfeldighet at politikere blir mer og mer korrupt jo mer makt de har?

Lenke til kommentar

Du kan alternativt spise økologisk under et kapitalistisk samfunn, under ditt ideelle samfunn ønsker du å fjerne andre alternativ.

Hørtes for meg ut som at politikere med makt over regnvann er farlig, kanskje vi burde begrense deres makt noe? - Det er vel ikke en tilfeldighet at politikere blir mer og mer korrupt jo mer makt de har?

Jeg så nå sist idag når jeg kjørte ved Haslum,Bærum en eple bonde som kjørte traktor mens han sprayet eplene med gassmaske på, vil du spise det ? Han gjorde dette selvsagt noe sent på kvelden..

Du må nesten sette deg inn i GMO for å skjønne at ditt valg med å spise GMO kan ødelegge for de som vil spise ren mat som er dyrket økologisk, det har noe med hvordan naturen fungerer.

Jeg vil ikke nekte deg noe som helst men når det mest sannsynlig kan ødelegge for hva jeg mener er ekte mat så blir det jo en kamp..

Ja du sier noe, Politikere burde fratas en del makt er derfor jeg vil ha direkte demokrati i Norge..

Men jeg mener kapitalister også i noe grad står for en del av problemene i verden, når fokuset kun er penger kan det ofte gå feil vei på etikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så nå sist idag når jeg kjørte ved Haslum,Bærum en eple bonde som kjørte traktor mens han sprayet eplene med gassmaske på, vil du spise det ? Han gjorde dette selvsagt noe sent på kvelden..

Ja, jeg spiser gjerne det. Vil du frata meg muligheten til det? Hva annet vil du frata meg muligheten til å gjøre? - Jeg har hørt at fallskjermhopping er farlig, kanskje jeg til og skulle komme til å falle på noen. Best å forby det?

Du må nesten sette deg inn i GMO for å skjønne at ditt valg med å spise GMO kan ødelegge for de som vil spise ren mat som er dyrket økologisk, det har noe med hvordan naturen fungerer.

Hvorfor det? Dersom det ikke kan forklares, er det sikkert ikke en god grunn for å forby det heller.

Jeg vil ikke nekte deg noe som helst men når det mest sannsynlig kan ødelegge for hva jeg mener er ekte mat så blir det jo en kamp..

Men? Hvorfor men? Hva om jeg vil spise det? - tenk om det er helt ufarlig?

En "kamp" sier du? slik som narkokrigen da? - Vi vet jo nøyaktig hva som kommer ut av slike "kamper"

Ja du sier noe, Politikere burde fratas en del makt er derfor jeg vil ha direkte demokrati i Norge..

Men jeg mener kapitalister også i noe grad står for en del av problemene i verden, når fokuset kun er penger kan det ofte gå feil vei på etikken.

Direkte demokrati fungerer ikke heller, så lenge folket har rett til å stjele fra andre, dersom 51% av befolkningen finner det lurt å beskatte de resterende 49% for alt de har og eier, hvordan er det rettferdig?

Hvordan er kapitalister i det hele tatt et problem?

Lenke til kommentar

Jeg er opptatt av velferd for alle spesielt essensielle ting som luft,vann,mangfold har du noe problem med det ?

Nei, for all del. De eneste "problemene" jeg har med din fremstilling er begrenset til de aspekter som ikke ser ut til å ha noe grunnlag i virkeligheten.
Ang global oppvarming er jeg noe usikker så kan ikke utalle meg, må sette meg mer inn i det..
Fornuftig begynnelse.

Likestilling?  hva har det med dette å gjøre ?

Det var bare ett forslag basert på dine tidligere interesser som ser ut til å være noe venstrevridde, ikke at det er noe galt i det i og forseg, dvs jeg finner de høyrevridde interessene vel så ille.

Lenke til kommentar

Tja, etter:

March Against Monsanto

...

....

Ta din åre fatt!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er sterke krefter som jobber med å privatisere vannforsyningen også i Norge. Desverre har vi alt for mange politikere og andre beslutningstakere som enten er for naive, blinde eller grådige til å kunne se dette. Privatiseringen av strøm i USA medførte alvorlige konsekvenser for å melke markedet. Vann er enda mer essensielt enn strøm. Det neste er vel å prøve og privatisere oksygen.

Politikerne er ikke for naive, de vet godt hva de gjør.

Alt dette er ledd i arbeidet for en ny verdensorden hvor fratas alle rettigheter, dvs de av oss som overlever den kommende planlagte befolkningsreduksjon og 3 verdenskrig.

Polirikerne i Norge har jobbet for dette siden lenge før krigen, og de er allerede kommet ganske langt i forberedelsene.

Markedet for strøm er ikke privatisert i USA, det bare virker sånn. Det er blitt som i Norge hvor strømmen også er "privatisert" og selges av "private" kraftselskaper, men staten kontrollerer alt sammen,

Og markedet melkes i Norge også, bla ved at kraftselskapene selger strømmen vår til europa, og også åpner slusene og slipper ut vannet ved mye nedbør for å holde prisene oppe.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...