Sadfez Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Kjøpte et headsett av typen 'Corsair vengeance 1500' hos dustinhome.no. Det viser seg at lyden på ene øret er lavere enn det andre. Kontaktet kundeservice før å høre om eventuell retur av headsettet, men ble fortalt at corsair helst vil ta seg av RMA selv. Vet ikke om corsair har noe mottak i Norge og føler at det er uaktuelt å betale for porto til utlandet for å sende det inn. Kan fort ta lang tid og bli dyrt. Må jeg benytte meg av angrerett hvis jeg skal komme noen vei hos dustinhome? Burde jo være mulig å retunere et DOA produkt uten å måtte benytte angrerett eller gå gjennom produsenten. Endret 23. mai 2013 av Sadfez Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 DOA betyr Dead On Arrival, og det er ikke tilfellet her. Er det lenge siden du kjøpte det? Angreretten gjelder var i 14 dager (om produktet også må være i brutt forsegling har jeg ennå ikke fått med meg). Men å reklamere burde gå greit, så lenge produktet er innenfor fabrikkgarantien, og der har ikke Dustinhome så mye å stille opp med: du har kjøpt headset'et hos dem, og at dem vil saken skal taes med Corsair er deres problem: du kjøpte et produkt hos Dustinhome, og det er dem du skal ta saken med. Men det er ingen software som kan løse problemet for deg ved å justere lyden? Jeg har vært borti flere headset som mister lyden helt eller delvis på det ene øret...det er lite morsomt, og man vet aldri når det kan skje. Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Trodde DOA gjaldt for varer med feil fra dag en. Mulig jeg tar feil. Ser at dustin har åpent kjøp, men det gjelder vel ikke for meg da jeg har åpnet pakken. For å ha rett til åpent kjøp skal forsendelsen være uåpnet, varen skal verken være brukt eller ødelagt. Jo, jeg kan stille lyden litt mer mot høyre i driveren eller windows for å få sentrert lyd. Synes dette er unødvendig å gjøre med et nytt headsett. Edit: Kjøpte det i helgen og hentet det på posten i går. Endret 23. mai 2013 av Sadfez Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Da har du reklamasjonsretten; et produkt virker ikke som det skal og er innenfor fabrikkgaranti og kan dermed returneres på selgers regning (Dustin sender ut RMA-lapper såvidt jeg husker) - som sagt; vil Dustin at saken skal taes med Corsair, så får dem gjøre det selv. Du har handlet hos et norsk firma (selv om dem har vel røtter i Sverige), og det er direkte selger du skal forholde deg til. Endret 23. mai 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Sadfez Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 (endret) Ok, takk for innspill. Skal ta kontakt med dustin igjen i morgen. Så får vi håpe at det ordner seg. Edit: Svar fra dustin. Hvis du ønsker kan du kreve å ta dette gjennom oss, det er en rettighet du har som norsk forbruker regulert gjennom forbrukerkjøpsloven.Men vi gjør også oppmerksom på at hvis du velger å ta dette gjennom oss kan behandlingstiden bli lengre enn hvis du tar dette direkte gjennom Corsair. Men her står du helt fritt med tanke på hvilken løsning du velger. Endret 24. mai 2013 av Sadfez Lenke til kommentar
*TheEnd* Skrevet 13. juni 2013 Del Skrevet 13. juni 2013 (endret) Jeg søkte RMA på Corsair Vengence 2000 hos Dustinhome pga sprekker som hadde oppstått i plasten på høyre og venstre side ved justeringen. Desverre ville ikke Dustinhome hjelpe meg. De skrev at dette vil ikke bli dekket, siden headsettet hadde 2 fysiske skader.(sprekk på høyre og venstre side) Søkte så standard Replacement RMA request hos Corsair ,og fikk det. Sender dem Headsettet i morgen. Kanskje det blir dyr frakt ,men jeg får heldigvis nytt headsett sendt gratis tilbake med UPS. Endret 13. juni 2013 av Northsve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå