Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 780

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ikke mye og hente med tanke på oc antageligvis med en stor kjøler, og den støyer allerede lite.

Jeg ville ikke ha hatt en stygg direct cu kontra sexy referansje.

nå er det ikke slik at eg driver å slikkker på grafikk kortet, fordi det ser Name nam ut. eg vil liker Asus sine kort :p

Lenke til kommentar

Det der er et referansekort med Asus-klistremerke. Kjøp et annet referansekort som er på lager...

Gir lite mening for meg, siden jeg fortsatt venter på retur angående en vannkjøler jeg hadde litt problemer med. Kan ikke bruke pcen uansett da.

Lenke til kommentar

post-101130-0-99013000-1369441979_thumb.png

Ser ikke ut som jeg kommer så veldig mye høyere på GPU, men skal teste litt mer i morgen. På bilde drev jeg å testet minne, som jeg også skal se om jeg kan få litt høyere i morgen, men orker ikke mer nå. :p Uansett så synes jeg første inntrykket er veldig bra, mye bedre enn hva 670 korte mitt klarte.

Lenke til kommentar

Det er to grunner til at Titan eksisterer:

1. For at de som har enorme summer penger har noe dyrere de kan sponse Nvidia med enn det allerede litt for dyre 780et.
  2. For overklokkere som tenker å kjøre ln2

Dersom man primært bruker kortet til spilling, så er jeg enig i at GTX 780 er et bedre valg for de aller fleste, med tanke på den vesentlig lavere prisen og nesten like høye DX11-ytelsen.

Men ikke glem at det er ikke alle som kjøper slike kort bare for å spille med :) Titan er vesentlig raskere enn GTX 780 når det gjelder tallknusing (og særlig FP64, flyttallsoperasjoner med dobbel presisjon). 6 GB VRAM hjelper også når det gjelder rendering av litt større scener i 3D-applikasjoner. Dette kommer klart frem i tallknusingstestene til Anandtech og Tom's Hardware (1).

Slik sett er Titan fremdeles det beste valget dersom man bruker skjermkortet til mer enn bare spilling og ønsker best mulig ytelse (til en relativt lav pris, sammenlignet med Nvidias 'profesjonelle' K20x-baserte kort).

Jeg er forøvrig uenig i at GTX780 er for dyrt: Det koster ca. 30% mer enn GTX680 (når det ble lansert), men så er ytelsen også omtrent 30% høyere. I tillegg får man et enda mer stillegående kort, mer VRAM og finesser som f.eks. GPU Boost 2.0. Man får det man betaler for :)

(1) Sitater:

Fra Anandtech's omtale:

Meanwhile in double precision mode, the lack of an uncapped double precision mode for GTX 780 means that it brings up the bottom of the charts compared to Titan and its 1/3 FP64 rate. Compute customers looking for a bargain NVIDIA card (relatively speaking) will need to stick with Titan.

Fra Tom's Hardware:

Despite its provenance as a GK110-based card, the GeForce GTX 780 always comes in behind the older 580 when it comes to pure rendering. The Octane benchmark is the sole exception. Meanwhile, the pricier Titan clearly dominates the field, ...

Noen benchmarks (CUDA rendering og FP64):

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-780-performance-review,3516-26.html

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-780-performance-review,3516-28.html

Lenke til kommentar

Må si meg enig med deg der :)

hehe det er smak og behag

eg har en Cooler master 690 kabinett. støgg? ja:P do i care`? NO :)

kjøpte et kabinett som har plass til det eg vil ha inni.

eg ser ikke innmaten uansett, så eg bryr meg svææært lite om hvordan et grafikk kort ser ut :)

Eg satser på good kjøling og høy ytelse :)

Lenke til kommentar

Gir lite mening for meg, siden jeg fortsatt venter på retur angående en vannkjøler jeg hadde litt problemer med. Kan ikke bruke pcen uansett da.

Det er fortsatt dyrere enn de andre referansekortene? Du skrev jo også at du skulle handle når det kom inn på lager, rimelig å anta at du ventet på et bestemt kort.

Lenke til kommentar

hehe det er smak og behag

eg har en Cooler master 690 kabinett. støgg? ja:P do i care`? NO :)

kjøpte et kabinett som har plass til det eg vil ha inni.

eg ser ikke innmaten uansett, så eg bryr meg svææært lite om hvordan et grafikk kort ser ut :)

Eg satser på good kjøling og høy ytelse :)

Med mindre du skal voltmodde, er det så mye mere og hente på å ha en større kjøler på 780?

Afaik så var det ikke spesielt nødvendig med vannkjøling på titan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...