Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 780

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nVIDIA kunne med fordel ha begynt å sponset litt flere spill med skjermkortene sine ala AMD, men de føler vell verken presset eller behovet til å gidde å ta seg bryet?

Sliter selv med å bestemme meg for EVGA GeForce GTX 780 eller EVGA GeForce GTX 780 "Superclocked with ACX cooling solution". Firehundrekroner ekstra for ACX kjøleren, men jeg ander jo ikke om den er noe bedre på kjøleytelse / støy enn hva stock er. Stockkjøleren på disse kortene er jo kanonbra til å starte med så blir litt usikker.

i følge demmes hjemmeside, så skal den kjølern gi 15% laver støy og temperatur

men den er ikke tilgjengelig før 30 juni! ikke bekrefta at den kommer den datoen engang. ACX kjølern altså

Da fikk jeg tekstmeldingen om at jeg kan hente 780 i Fredrikstad. :) Synd jeg må vente noen timer før jeg har muligheter til å hente det.

hehe,, kan hente den for deg ;) bor i samme byn :yes::woot::whistle::innocent:

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

590 er vel en av de aller "verste" dobbeltkjernekortene i nyere tid. Varmt som juling, ekstremt bråkete stock-kjøler. Ville ikke gitt så mye for et dobbeltkjernekort, men betaler greit nok 5000 for et high end enkeltkjerne :)

Lenke til kommentar

590 er vel en av de aller "verste" dobbeltkjernekortene i nyere tid. Varmt som juling, ekstremt bråkete stock-kjøler. Ville ikke gitt så mye for et dobbeltkjernekort, men betaler greit nok 5000 for et high end enkeltkjerne :)

Pluss at dobbelt kjernekort har microsluttering noe som ødelegger mye

Lenke til kommentar

Så snasent ut dette kortet her ja! :)

Får håpe at AMD snart får ut fingern og kontrer med 8000-serien. Er det forresten så og si bekreftet at 770 vil være en overklokket GK104, eller er det håp om en nedskalert 780 til lavere pris?

Lenke til kommentar

Imponerende test resultater, dette er absolutt en kandidat når nytt skjermkort skal kjøpes til høsten! Blir også veldig spennende å se andre partnerne sine versjoner av dette kortet.

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Jamen jeg tenkte liksom designet også :L Syntes tredjepartsprodusenter kommer med så stygge :L

Detter er jo ikke tilfeller for di fleste mes Titan og 780..

Ellers så er det MSI som er mest likt på referansedesignet :D

Lenke til kommentar

Så snasent ut dette kortet her ja! :)

Får håpe at AMD snart får ut fingern og kontrer med 8000-serien. Er det forresten så og si bekreftet at 770 vil være en overklokket GK104, eller er det håp om en nedskalert 780 til lavere pris?

Jeg vil si det er mer eller mindre bekreftet ja. Vi ser nok ikke 770 med GK110. 780 er allerede et nedskalert kort.

Lenke til kommentar

Vurderer 27"-triple-screen oppsett, men med ønsket oppløsning på 2560x1600 ser jeg at dette med kraftig nok GPU kommer til å bli en ganske stor investering....eller et stort pengesluk er vel mer riktig. Tenker i retning SLI, vannkjøling, Haswell.

Leser at Titan ikke yter stort mye bedre enn 780 (selv på 2560), men vil forskjellen bli større når oppløsningen er *så* høy over 3 monitorer? Tenker da på at Titan har en del mer ram.

Lenke til kommentar

Vurderer 27"-triple-screen oppsett, men med ønsket oppløsning på 2560x1600 ser jeg at dette med kraftig nok GPU kommer til å bli en ganske stor investering....eller et stort pengesluk er vel mer riktig. Tenker i retning SLI, vannkjøling, Haswell.

Leser at Titan ikke yter stort mye bedre enn 780 (selv på 2560), men vil forskjellen bli større når oppløsningen er *så* høy over 3 monitorer? Tenker da på at Titan har en del mer ram.

Titan har mer ram som hjelper når det kommer til høyere oppløsninger. Men 780 duger, absolutt. Det ser du i testene som er gjort.

Lenke til kommentar

3gb vram burde holde til de fleste spill. Det blir nok ikke vram som kveler fpsen din uansett med ett slikt oppsett.

Lenke til kommentar

Interessant å lese hvordan Arni overgår dere alle på viten om teknologi, spesielt på GPU.

Har selv spurt han om råd mm. her inne innen data og har fått svar som har gjort meg glupere. Takker Arni.

Jeg gav ca 13k for min "komplett pc" like før jul, kun for å spille FC3 og Crysis 3. For tiden bruker jeg nesten ikke maskinen lenger etter å ha vært gjennom disse 2 spillene ca 2-3 ganger.

Det går vel ca 4-5 år til neste gang FC4 og Crysis4 kommer så da blir det nok en ny maskin med i forkant mange spørsmål til Arni.

Takker Arni.

Lenke til kommentar

Interessant å lese hvordan Arni overgår dere alle på viten om teknologi, spesielt på GPU.

Har selv spurt han om råd mm. her inne innen data og har fått svar som har gjort meg glupere. Takker Arni.

Jeg gav ca 13k for min "komplett pc" like før jul, kun for å spille FC3 og Crysis 3. For tiden bruker jeg nesten ikke maskinen lenger etter å ha vært gjennom disse 2 spillene ca 2-3 ganger.

Det går vel ca 4-5 år til neste gang FC4 og Crysis4 kommer så da blir det nok en ny maskin med i forkant mange spørsmål til Arni.

Takker Arni.

Arni for president! :green::dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...