Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 780


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke som d er så mange som er så veldig krevende. Hvertfall av alle spillene jeg har spillt ca 80 stk fra 2007-2012

 

Spiller du noen av spillene som brukes i anmeldelser, for eksempel? Blir for dumt å rakke ned på andres pengebruk når de spiller spillene som faktisk krever dyr hardware om man vil ha skikkelig ytelse.

Lenke til kommentar
Har du en kilde som sier at det tilsvarer den, eller er det bare noe du tror basert på at de har ca samme klokkehastighet?
Du kan enkelt Google det er flere hundre kilder på det. Det er samme chip bare at 5770 er klokket en del høyere, men med min heftige overklokk er de ca helt like. Du kan også sjekke gpu score på de forskjellige 3dmark testene osv. Sitter på mobilen så orker ikke Google det selv akkurat nå.

 

Heftig overclock mann...

Lenke til kommentar
Heftig overclock mann...
Bruker en custom kjøler med 3 80mm vifter :)

 

Vent vent vent, du sitter med ett 5850M kort som du sa ligger i en laptop, og bruker en custom kjøler med 3x80mm vifter... laptop stativ med andre ord, beklager men den OC'en virker for meg høyst usannsynlig.

 

Back on topic: Dette virker meget interessant, blir bra når vi får se reviews av ikke-referansekorta i morgen! Må si Nvidia har klart å holde kortene tett på brystet med denne lanseringen.

 

GTX 690 og Titan er jo helt ute av bildet nå, regner jeg vertfall med når fabrikkoverklokk og custom cooler, ref EVGA GTX 780 ACX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent vent vent, du sitter med ett 5850M kort som du sa ligger i en laptop, og bruker en custom kjøler med 3x80mm vifter... laptop stativ med andre ord, beklager men den OC'en virker for meg høyst usannsynlig.

 

Back on topic: Dette virker meget interessant, blir bra når vi får se reviews av ikke-referansekorta i morgen! Må si Nvidia har klart å holde kortene tett på brystet med denne lanseringen.

 

GTX 690 og Titan er jo helt ute av bildet nå, regner jeg vertfall med når fabrikkoverklokk og custom cooler, ref EVGA GTX 780 ACX.

 

Hvor har du lest at det kommer reviews av ikke-referanse i morgen? TPU hadde jo en av Gigabyte OC Windforce i dag :)

Lenke til kommentar

Vent vent vent, du sitter med ett 5850M kort som du sa ligger i en laptop, og bruker en custom kjøler med 3x80mm vifter... laptop stativ med andre ord, beklager men den OC'en virker for meg høyst usannsynlig.

 

Back on topic: Dette virker meget interessant, blir bra når vi får se reviews av ikke-referansekorta i morgen! Må si Nvidia har klart å holde kortene tett på brystet med denne lanseringen.

 

GTX 690 og Titan er jo helt ute av bildet nå, regner jeg vertfall med når fabrikkoverklokk og custom cooler, ref EVGA GTX 780 ACX.

 

Stemmer det ja, men vet om flere som har enda høyerer overklokk enn meg eks han her http://www.3dmark.com/3dm11/1362754

 

930/1200

 

Er bare å lære seg hvordan kjøling fungerer og ikke minst volting så kan du nok overklokke bra du også :)

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Fra forbrukerns

hvorfor det? når folk har venta i fler euker og måner på kortet?

 

Ser den ;) Fra forbrukerens side så spiller det jo ingen trille. Tenkte mer på for nVidias del. Sommeren er jo off- season når det gjelder spill (vil jeg anta). Men det kan hende det ikke har så mye å si for entusiastene, som jeg antar er i målgruppen for dette kortet.

Lenke til kommentar

Fra forbrukerns

 

Ser den ;) Fra forbrukerens side så spiller det jo ingen trille. Tenkte mer på for nVidias del. Sommeren er jo off- season når det gjelder spill (vil jeg anta). Men det kan hende det ikke har så mye å si for entusiastene, som jeg antar er i målgruppen for dette kortet.

 

D er ikke sommer i hele verden på denne tiden av året vet du

Lenke til kommentar

geforcegtx7805.280x186%21.jpgEn 4-pins, og en 3-pins PCI-e-strømkontakt, skal fôre GTX 780 med kraft.Foto: Varg Aamo, Hardware.noStår det under bildet som viser kortets strømkontakter, men jeg antar han mener 6 og 8-pins kontakter!

 

*kremt* *host hark*

 

Telling er vanskelig >.<

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nVIDIA kunne med fordel ha begynt å sponset litt flere spill med skjermkortene sine ala AMD, men de føler vell verken presset eller behovet til å gidde å ta seg bryet?

 

Sliter selv med å bestemme meg for EVGA GeForce GTX 780 eller EVGA GeForce GTX 780 "Superclocked with ACX cooling solution". Firehundrekroner ekstra for ACX kjøleren, men jeg ander jo ikke om den er noe bedre på kjøleytelse / støy enn hva stock er. Stockkjøleren på disse kortene er jo kanonbra til å starte med så blir litt usikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...