Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg muligens fått kjønnsykdom?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg hadde nylig sex med en ny jente (som jeg ble kjent med). Kjenner hu fortsatt, men dette er noe ganske flaut å spørre henne om.

Etter samleie med denne jenta, har det plutselig begynt å brenne og svi (noen ganger) litt når jeg urinerer. Er dette et tegn på kjønnsykdom?

Jeg er ikke villig til å spørre henne om noe slikt.

Første gang skjedde det uten at hun hadde mensen, men senere på dagen fikk hu mensen, men vi kjørte på for det flere ganger (selv om jeg ikke visste om mensen greia noe særlig). Kan mensen også forårsake noe slikt?

Håper på hjelp her..!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som Klamydia :)

Hvor lenge er det siden? Det er bare å dra til legen, gjerne ta med urinprøve så er det fort gjort. Jeg er ganske sikker på at det er gratis for sjekk om du mistenker at det er kjønnsykdom. Glass kjøper man på apoteket. Ifb med urinprøve for slikt så må det ha vært en stund siden du var på do sist, gjerne en hel natt, samtidig som du må få med de første dråpene som kommer ut, da det er her du vil finne spor av eventuelle baselusker som har satt seg fast i snoppen.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regner med det svir mest når urinen din er gult og mindre desto blankere det er? Kan nesten garantere deg at det er klamydia.

Er litt usikker, har ikke sjekket etter. Men kan bekrefte at noen ganger svir det, noen ganger ikke.

Når det kommer til kjønnssykdom, så sier mange av dere at det kan være klamydia. Om ikke så urinveisinfeksjon. Vil jeg ha dette for resten av livet, eller vil det gå vekk?

Og helsestasjon var det gratis å ta denne prøven?

Lenke til kommentar

Både UVI og klamydia er relativt lette å fjerne. Når jeg fikk klamydia, måtte jeg selvfølgelig avlegge urinprøve for å bekrefte at jeg hadde klamydia. Ble deretter oppringt og fortalt at jeg hadde det, kom inn og tok en pille, holdt meg unna sex i 2 uker, så var alt greit.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg hadde nylig sex med en ny jente (som jeg ble kjent med). Kjenner hu fortsatt, men dette er noe ganske flaut å spørre henne om.

Etter samleie med denne jenta, har det plutselig begynt å brenne og svi (noen ganger) litt når jeg urinerer. Er dette et tegn på kjønnsykdom?

Jeg er ikke villig til å spørre henne om noe slikt.

Første gang skjedde det uten at hun hadde mensen, men senere på dagen fikk hu mensen, men vi kjørte på for det flere ganger (selv om jeg ikke visste om mensen greia noe særlig). Kan mensen også forårsake noe slikt?

Håper på hjelp her..!

Er ikke lege. Men har hatt noen kjønnssykdommer, spessielt Gonore (også kalt "dryppert"). Dette høres ut som Gonore for meg, men det var mer av den tidligere. Symptomene kan likevel forveksels med Klamydia. Det klasiske for meg (gonore) har vært begynnende svie ved vannlating, etter ca. 2 - 3 døgn. Og gradvis økende svie.

1) Uansett, gå til lege og få tatt prøve!

2) Ikke ha sex med andre, før du er frisk.

3) Umiddelbart etter resultat fra lege, varsle ALLE du har hett sex med, før og etter du merket problemet. Les selv om "innkubasjonstid"! Har du hatt sex med flere, kan det være usikkert hvem som smittet deg. Det er viktig, at alle får beskjed, uansett hvor flaut du synes dette er! Så vær voksen og si i fra! Om det er bare ei jente, så kan hun likevel lite for dette. Og hvis det er gonore, merker ofte jenter/damer mindere til symptomere, enn menn.

Endret av geco5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt usikker, har ikke sjekket etter. Men kan bekrefte at noen ganger svir det, noen ganger ikke.

Når det kommer til kjønnssykdom, så sier mange av dere at det kan være klamydia. Om ikke så urinveisinfeksjon. Vil jeg ha dette for resten av livet, eller vil det gå vekk?

Urinveisinfeksjon er så mangt. Det kan være bakterier som Klamydia, gonore, analbakterier, m.m. Gå til lege!

Editt: Ble noe tull her.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Skal være gratis. På sexklinikkene på sykehusene betaler du ingenting. Hos vanlig lege egenandelen.

Hvor ligger disse stedene hvor jeg slipper å betale egenandel, som kan ligge sentralt i Oslo?

Vet dere om noen? Jeg er lav på penger nå.

Har informert sexpartnere at det kan være noe, men usikkert hva.

ENDA EN TING Å TILFØYE: Kan nevne at det klør ganske mye, men jeg kan føle at kløen er på innsiden, så det å klø vil ikke hjelpe noe særlig. For meg kan det høres ut som noe inni, som dere også nevner.

Lenke til kommentar

Jeg kan veldig lite om dette, men hvorfor er det så viktig at det er gratis? Hadde det vert meg hadde jeg gledelig betalt litt for å få fjerne noe slikt.

Jeg sa at jeg var lav på penger, og har noe annet å måtte prioritere det lite jeg har. I og med at det faktisk finnes gratis steder, så velger jeg heller dem.

Lenke til kommentar

Hvor ligger disse stedene hvor jeg slipper å betale egenandel, som kan ligge sentralt i Oslo?

ENDA EN TING Å TILFØYE: Kan nevne at det klør ganske mye, men jeg kan føle at kløen er på innsiden, så det å klø vil ikke hjelpe noe særlig. For meg kan det høres ut som noe inni, som dere også nevner.

Som jeg påpekte lengre oppe så ligger de som regel under hudavdelingens poliklinikker.

Men her er Oslo sin.

Lenke til kommentar

Den kjønnssykdommen jeg nevnte (gonore), er en betennelse i urinrøret. D.v.s. det er betent og når salt fra urin passerer, så svir det, etterpå blir det noe kløing. Desto lengere du går, desto mer blir det av det. Etter få dager, begynner det også å komme synlig utflod (gul materie). På vanlig norsk - værk!

Uannset god, eller dårlig råd. Du må til lege snarest og få konstandert hva dette er! Og er det gonore (gjelder vel også andre sykdommer), er det viktig å få satt i gang behandling snarest mulig. Hver dag teller.

Tidligere kunne menn bli sterile av dette, hvis betennelsen nådde testikklene. Og sykdommen kunne "kapsle seg inn" og dukke opp igjen gjentatte ganger. Men med "nymotens" medisiner, er det lite fare for dette. Men det kan bli vanskeligere å bli kvitt, hvis en drøyer. Uansett - helbredelse får du kun ved rett type medisiner og da må en til lege, selv om det skulle koste 2 -3 hundre kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...