cdon.no Skrevet 25. november 2013 Forfatter Del Skrevet 25. november 2013 Greit at CDON ligger bra i forhold til pris, men kundeservicen er et skikkelig ork. Jeg spurte på CDONs chat hvordan jeg skulle gå frem med angrerett, da produktet jeg mottok ikke fungerte. Fikk følgende svar: Altså, hva faen betyr dette? Edit. Fuck it. CDON er som Norwegian, billig og ok. Når man på den andre siden trenger hjelp, blir det et pent lite helvete. Du har nok hatt med en av våre dansker å gjøre. Laget betyr reparert. De pleier å hjelpe hverandre når noen av landene har stor pågang, men er du usikker på hva de mener så si ifra! Da pleier de å ordne opp. Man blir litt vant med at folk rundt seg har altfor god kunnskap om de øvrige skandinaviske språkene når man sitter i en smeltedigel av skandinaver og selv tyr til en slags svorsk-dansk slik at alle forstår når man prater. Kjedelig å høre at det er inntrykket du fikk av oss. Jeg skal gå å kjefte på en tilfeldig danske for overtrampet! 1 Lenke til kommentar
Aerow Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 (endret) Får man ikke lenger gavekort på 50kr når man kjøper for over 600kr? Endret 25. november 2013 av Aerow Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Kva skjer når dere ikkje klarer å levere ting før jul? Eg må nå ut å kjøpe julegaver i vanlig butikk... og da får eg jo plutslig dobbelt opp av tinga. Så må masse av det gå i retur til dere. Ikkje akkurat så ivrig på å betale frakt tilbake til dere når dere ikkje klarer å levere innen tiden. Tiden så dere sjølv rekalmerte med at man skulle få ting før 24.12. Kundenr: 001554296 om du kan sjekke opp i saken. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 I slike situasjoner pleier jeg gi en konfolutt med et ark hvor det står "Dette kommer i posten til deg om noen dager" og et bilde Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 Den 23 Desember hadde CDON et julekalender tilbud "Kjøp gavekort på minst 100 kr - Få en rabattkode på 100 kr". Jeg kjøpte et gavekort på 150 kr og har mottatt verdikode for det gavekortet, men jeg har ikke mottatt noe rabattkode på 100 kr. Hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
PrinceCola Skrevet 1. januar 2014 Del Skrevet 1. januar 2014 (endret) Vet dere circa når dere får disse varene på lager? http://cdon.no/spill/ps_vita_memory_card_32_gb-21567479 http://cdon.no/spill/ps_vita_starter_kit-17697791 Takk i forveien...håper dere kan får det inne denne uken. Eller gi meg tålmodighet Endret 1. januar 2014 av PrinceCola Lenke til kommentar
cdon.no Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 Den 23 Desember hadde CDON et julekalender tilbud "Kjøp gavekort på minst 100 kr - Få en rabattkode på 100 kr". Jeg kjøpte et gavekort på 150 kr og har mottatt verdikode for det gavekortet, men jeg har ikke mottatt noe rabattkode på 100 kr. Hvordan fungerer dette? Hei, Rabattkodene blir sendt ut i uke 2, 2014 slik det sto beskrevet i teksten til kampanjen. Mvh, CDON.NO Lenke til kommentar
cdon.no Skrevet 2. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2014 (endret) Kva skjer når dere ikkje klarer å levere ting før jul? Eg må nå ut å kjøpe julegaver i vanlig butikk... og da får eg jo plutslig dobbelt opp av tinga. Så må masse av det gå i retur til dere. Ikkje akkurat så ivrig på å betale frakt tilbake til dere når dere ikkje klarer å levere innen tiden. Tiden så dere sjølv rekalmerte med at man skulle få ting før 24.12. Kundenr: 001554296 om du kan sjekke opp i saken. Hei, kontakter deg via PM! mvh CDON.NO edit: Hvis noen lurer så kontakter vi oftest slike saker på PM fordi det kan hende at vi behøver ytterligere informasjon om kunden, og med hensyn til privat informasjon synes vi dette er ryddigst. Endret 2. januar 2014 av cdon.no Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Hei J.M. Beklager sent svar, vi er svært travle i førjulsperioden. Når det kommer til forsinkelsen på GTA V til Bergen, så var det en enkeltperson som utførte bombetrusler mot Flesland den 17. september, som igjen førte til forsinkelser på deler av postforsendingene fra østlandet til Bergen. Det er selvsagt beklagelig at du ble rammet av dette, men også svært vanskelig å gjøre noe med. Vi forsøkte å kommunisere det til de kundene som ble rammet, men gjorde dette kun i tråden som handlet om GTA V og releasen her på forumet, og hvis jeg husker rett, på Facebook. Vi fant ingen andre smarte løsninger på å nå de kundene som ble rammet, ettersom det ikke var all post til Bergen som ble rammet, kun deler. Vi får bare beklage for forsinkelsen. Som du sier er Klarna en underleverandør for oss, og jeg har dessverre ingen direkte påvirkning på hvordan de arbeider. Sendte de deg fakturaen 2 ganger, vil jeg tro at dette er en glipp fra deres side, som du dessverre må rette opp i med dem. edit: Vil også påpeke at Rockstar var svært strenge med når vi fikk sende ut GTA V. Må si det er morsomt å se dere skylde på bombetrusler på Flesland, når jeg faktisk jobber på Flesland og vet at det eneste flyet som ikke fikk lande (måtte sirkle i 20 minutter) imens T1 ble gjennomsøkt var et passasjerfly fra Riga.. At dere bare fantaserer frem unnskyldninger sier vel sitt om CDON. Faktum er at dere sendte alt for sent. Jeg fikk epost den 16. September klokka 12:36 lokal tid om at pakken nå var sendt, og selv i eposten så står det "Vi vil informere deg om att din ordre ble sendt fra vårt lager i dag og den bør være fremme innen 2-3 hverdager.". Med deres eget estimat på 2-3 dager så kan dere altså ikke vente til dagen før lanseringsdato med å sende pakken hvis pakken skal være fremme på lanseringsdatoen. Å skylde på Rockstar blir også for dumt når deres konkurrenter tydeligvis klarer å levere det på lanseringsdatoen. At Klarna er en underleverandør dere ikke kan påvirke er også bare tøv. Dere kan velge og vrake i andre selskaper som gjør samme jobben og i tillegg ikke krever fullt fødselsnummer for å tilbakebetale et beløp de/dere skylder kunden. Det blir ikke CDON på meg i fremtiden iallefall.. Endret 4. januar 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 1. Går all post inn ut i ditt område via fly? 2. Kan det ikke være Posten sin feil? CDON kan ha gjort alt riktig, men om Posten driter seg ut får de (CDON) skylda likevel. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) 1. Går all post inn ut i ditt område via fly? 2. Kan det ikke være Posten sin feil? CDON kan ha gjort alt riktig, men om Posten driter seg ut får de (CDON) skylda likevel. Tviler på all min post går via fly, men hvis du leser så ser du at det var CDON så skylder på bombetrussel på en flyplass! Pakker går som regel ikke innom (og blir påvirket av flyplassbombetrusler) en flyplass hvis de kommer med bil, båt eller tog.. Selfølgelig kan man skylde på Posten, men i dette tilfellet sa de selv at de ikke sendte pakken før 16. september og at det kunne ta 2-3 dager før den kom frem. Hvis lansering er 17. september og du vet det tar 2-3 dager, så sender du ikke pakken først 16. september (spesielt når vi vet at konkurrentene sendte ut sine eksemplar 13. september (og noen til og med 12. september).. Endret 4. januar 2014 av Gjest Lenke til kommentar
cdon.no Skrevet 7. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2014 Tviler på all min post går via fly, men hvis du leser så ser du at det var CDON så skylder på bombetrussel på en flyplass! Pakker går som regel ikke innom (og blir påvirket av flyplassbombetrusler) en flyplass hvis de kommer med bil, båt eller tog.. Selfølgelig kan man skylde på Posten, men i dette tilfellet sa de selv at de ikke sendte pakken før 16. september og at det kunne ta 2-3 dager før den kom frem. Hvis lansering er 17. september og du vet det tar 2-3 dager, så sender du ikke pakken først 16. september (spesielt når vi vet at konkurrentene sendte ut sine eksemplar 13. september (og noen til og med 12. september).. Hei J.M. Informasjonen jeg fikk var at noen fly ble forsinket på morgenen pga bombetrusselen, at dette var feil beklager jeg. Vi fikk vite at det ble forsinkelser på morgenen, og at noen kunder kunne bli rammet, utover det hadde vi svært lite informasjon. Som jeg også nevnte var Rockstar svært strenge med når vi fikk lov til å sende ut GTA V, som på verdensbasis er en av de største lanseringene noen sinne. Vi fikk våre retningslinjer og måtte forholde oss til disse. De aller fleste fikk spillet sitt på lanseringsdato, og vi sendte ut den 16., slik vi ble pålagt. Får igjen beklage at du måtte vente på spillet ditt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. januar 2014 Del Skrevet 7. januar 2014 Må bare rose dere litt cdon.no Dere svarer ganske så fort på mine forespørsler. Men litt ris også. Får av og til noe som ser ut som auto svar. Spørte om noen serier og extended edition ang disse seriene og fikk bare til svar at jeg måtte skjekke kommende viss dem ikke var i vareutvalget og viss det var gamle serier så kom dem ikke til å komme inn. Hadde vert kjekt om dere faktisk hadde kunnet sjekke det opp om det var mulig å få inn, da jeg hadde betalt det det hadde kostet. Lenke til kommentar
PrinceCola Skrevet 12. januar 2014 Del Skrevet 12. januar 2014 Jeg var for sen å avbestille en vare. Fikk melding om noe jeg skal skrive ut og feste på varen. Skal jeg da bare ta den til posten så sender de den tilbake? Ikke noe mer? Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 (endret) Jeg har nå hatt et kundeforhold hos dere siden november i fjor, og har vært i kontakt med kundeservicen deres på en jevnlig basis siden da og jeg vil bare si at jeg aldri noen sinne har vært borti et så hårreisende tregt kundeservice system som deres.. Man får kun svar fra kundeservice 1 gang om dagen, rundt kl 8 (det er tydeligvis kun da de svarer på henvendelser av min type). Og online chat har ingen rettigheter eller tilganger til å kunne gjøre noe med tekniske problemer annet enn å hjelpe deg noe med å feilsøke. Hele reklamasjons/service-prosessen må du da igjen fikse selv, via den trege samtalen med teknisk support. Hver eneste gang jeg måtte returnere/sende på service/reklamere en vare hos dere (3 ganger nå) så har det tatt over 1 uke å bare diskutere frem hva man skal gjøre med problemet med varen. Helt seriøst har det tatt minimum en uke å føre en kort og enkel samtale med kundeservice! Og fordi jeg ikke har møtt en eneste kundeveileder som har kunnet snakke norsk har det selvfølgelig dukket opp ord og setninger man ikke forstår da jeg ofte får et upresist svar som "vennligst kom tilbake med en mer detaljert feilbeskrivelse". Men da jeg svarer på den så får jeg spørsmål om enda mer jeg må oppgi, som de kunne ha spurt om i første omgang! Og fordi dere aldri oppgir alt dere behøver å vite om så må jeg forsøke, og håpe på at jeg oppgav alt. Det er helt håpløst at dere ikke har noen telefon man kan ringe, eller en online chat hvor de faktisk kan eskalere saken og gi hjelp med en gang! Det burde ikke ta 7-10 dager å få avtalt en enkel retur av en vare! Og når man kommer til tiden det tar å faktisk få pengene tilbake? 30 dager+.... Var jeg uheldig med den tiden? Nei, det har skjedd to ganger nå, og jeg har sett ingen tegn til at dette er uvanlig overhode. Den siste gangen nå hadde jeg ikke hørt fra noen på 2 uker, og tok igjen kontakt med online chat. Denne gangen hadde tolmodigheten min blitt nådd, og jeg oppførte meg mer bastant og irritert på kundeservice da han helt åpenlagt kun skrev et standardsvar til meg om at det ikke var noe han kunne gjøre: <quote> Han: Vi beklagar att vi inte har kunnat hantera ditt ärende tillräckligt snabbt. Vi jobbar givetvis så gott vi kan gör att lösa ditt ärende. Ellinor kommer att återkomma till dig med information om hur en reklamation fungerar. Om man inte hittar något fel på ditt moderkort kommer man att skicka tillbaka varan till dig. Meg: Jeg skjønner at det er et standard svar du gir til kunder når de spør om slikt. men jeg vet også at du har mulighet til å eskalere dersom det er nødvendig.. at du velger å ikke gjøre det derimot forteller meg mye... Han: Adam: Ett ögonblick så kontaktar jag en kollega angående detta, för att se om vi kan lösa ditt ärende snabbare.</unquote> Jeg vil tørre å påstå at jeg til enhver tid har vært høflig og tolmodig med kundeservice, og ikke vært en av de vanskelige kundene som bare skjeller ut kundeservice og ikke er interessert i å høre. Men min oppfatning er at jeg har blitt behandlet som en ubetydelig liten lort i mengden, og at det på ingen som helst måte er noen som har forsøkt å yte litt "ekstra" service når de får vite at jeg har et så ELENDIG kundeforhold hos dere.... Endret 16. januar 2014 av -Zenzor- Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg har heldigvis ikke vert så uheldig som deg. Når jeg må sende noe inn til service så skriver jeg hva som er problemet, hva jeg har prøvd, ja alt skriver jeg på første melding. Helt i slutten skriver jeg med store bokstaver SEND MEG EN RETURLAPP! Dette har hjulpet meg alle gangene, er vel komet opp i 5 returer i løpet av 3-4år? Men at dem svarer tregt er jeg enig i. Tar som oftest 3-4 dager, men jeg bare biter det i meg. Men standard svar er kjedelig, spurte om en serie og da fikk jeg bare standard svar at viss den ikke er i sortimanget så får dem det heller ikke inn. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Jeg kommer aldri noen verdens gang til å handle hos cdon igjen. Jeg har handlet der en gang for mye. Dere direkte lyver om leveringstider, som dere "garanterer". To uker etter at jeg bestilte en vare hos dere, så tok jeg kontakt med kundeservice(som forøvrig er fryktelig dyktige til å svare svada, gang på gang på gang), da jeg lurte på status. Vi kan jo si det slik at pakken min kom frem, før dere i det hele tatt gadd å svare meg noe annet enn piss. Jeg oppdaterte til og med saken min med at "hey, pakken kom frem. Saken kan stenges". Når dere da presterer å spørre om saken har ordnet seg... Umulig å få tak i, holder ikke garantier og har en råtten serviceavdeling. Nei takk. 1 Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Denne ukens idioti fra CDON: Onsdag forrige uke ble jeg bedt om jeg ønsket å søke om reklamasjon for CPU. 4 minutter senere svarte jeg at ja, det ønsket jeg. Dagen etter sier hun at søknaden har blitt godkjent, ønsker jeg penger eller ny vare?Penger svarer jeg.. Mandag denne uken blir jeg spurt (på nytt) om jeg ønsker å søke om reklamasjon på CPU.Ehmm.. what?? De sa at den ble godkjent forrige uke? Neiida.. de hadde ikke søkt om noe reklamasjon da.. hun snakket om den forrige, som vi allerede hadde konstatert at jeg ønsket pengene tilbake for og fikk godkjent..I dag registrerte hun reklamasjon hos verksted for CPU-kjøleren... Yupp, that's right.. KJØLEREN!Som jeg har sagt flere ganger har fungert helt fint... Grrrrreeeeeeeat....Jeg er bare glad jeg har en maskin som fungerer nå... Dette begynner å grense til latterlig useriøst... Eller hva? Am I being punked? Lenke til kommentar
-Zenzor- Skrevet 10. februar 2014 Del Skrevet 10. februar 2014 Ingenting å si om dette? Venter fremdeles på pengene tilbake for prosessoren som ble sendt samtidig som en annen vare som skulle byttes ifra netonnet (også i sverige). Ikke overaskende har netonnet gitt tilbakemelding om mottatt vare, men jeg har selvsagt ikke hørt noe som helst ifra CDON. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 (endret) Hvor lenge siden du returnerte varene? Erfaringsmessig tar det ca 3-5 uker fra man returnerer noe til de registreres inn hos cdon. Virker som de henger ca 2 uker etter på innregistrering av returer konstant. Unntaket er forrige retur jeg hadde som ble innregistrert 3 DAGER etter jeg returnerte den. Endret 11. februar 2014 av OC-Freak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå