GuttormHuggorm Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg har startet et ENK hvor jeg utfører håndverkstjenester. Har ikke mål om å komme opp i omsetning over 50.000,- pr år, så jeg er foreløpig ikke MVA-registrert. For å kunne utføre jobber, gikk jeg til innkjøp av diverse utstyr til en verdi av ca 20.000,- Dette ble betalt av min private konto, siden firma enda ikke hadde tjent noen kroner. Nå har jeg imidlertid utført noen jobber og har ønske om å føre penger tilbake til min private konto i henhold til utleggene jeg har hatt. Er det så enkelt som at jeg legger kvittering for kjøp av utstyret inn i regnskapet og overfører tilsvarende til min private konto? Må det skrives utleggsbilag? Kan jeg overføre hele beløpet ink. mva tilbake til min private konto? Takknemmelig for svar, jeg kan foreløpig lite om regnskap... :-) Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Ja, det bør gå greit å bare legge inn kvitteringene i regnskapet. Dersom kvitteringene lyder på ditt navn og ikke firmanavnet, så bør du lage utleggsbilag bare for å få "formalisert" utlegget. Er jo ikke verre enn å lage en oppstilling i excel, summere, skrive ut og signere. Lenke til kommentar
GuttormHuggorm Skrevet 28. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2013 Takk for svar! Kvitteringene står i mitt navn, så da får jeg lage et utgiftbilag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå