Gå til innhold

[Løst] Generielt spørsmål rundt formattering og salg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på hvordan for det første, windows 7 (Full formattering) av harddisker kan noen si hvor sikkert det er? ved eventuelt gjennoppretting av harddisker? Siden kunne brukt Eraser eller noe slik siden jeg skal selge eldre pc jeg har vil jeg prøve å slette maskinen slik at det ikke blir lett å gjennopprette bilder og musikk samt filmer. Men problemet med å bruke 32x overskrivinger sliter det veldig på harddiskene, og er ikke lurt med tanke på fornøyde kjøpere.

En annen ting eldre operativsystemer f.eks oppgradering til windows XP, Microsoft programvare fra 2003, som ikke er OEM lisenser kan man legge det ved salg av en brukt PC? Eller må man i så fall installere linux? Er snakk om Ekte lisenser med hologram. Men nå er jo lisensene copyrighted, problemer er nok også at de ikke selges lengere av microsoft annet en volumlisenser, så for brukere kan det være litt i tvil hva som er lov og ikke, blir ikke at jeg tjener så mye på det blir heller for å få opp salget, siden er ikke alle som liker linux av nye eller eldre brukere og er ikke lett å få tak i XP lisens nå. Er snakk om prosessor som E6600 og 2 GB ram så der er XP eller linux anbefalt. Windows 7 vil nok bli krevene ved tyngere oppgaver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Full formatering skriver nå null til alle sektorer. Det finnes ingen mulighet til å gjenopprette noe som helst.

De gamle systemene med X ganger overskriving etc er fra 'steinalderen', da diskteknologien var på et helt annet nivå enn i dag.

Kan ikke skjønne annet enn at det er lov å videreselge en lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...