Gå til innhold

Skru av spellchecking i Mail appen

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke legge skjul på at jeg misliker Windows 8 sterkt, men en gang i ny og ne blir jeg tvunget til å bruke det likevel.

En ting som er over middels irriterrende er at Mail-appen automatisk korrigerer og markerer ord som den mener er feilskrevet. Dette er ikke et problem når jeg skriver på norsk, men med en gang jeg bytter over til engelsk blir alt feil.

Har skrudd av spell checking og auto correction i Windows Settings men Mail appen overstyrer dette. Ut ifra det jeg har Googlet meg frem til ser det rett og slett ikke ut som om det er mulig i det hele tatt?.

Hvis dette stemmer blir Mail appen fort enda mer ubrukelig enn jeg trodde den var.

Svært takknemmelig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å skifte språk?

Har ikke tilgang til W8 her, og dette er ikke noe jeg har testet, men Windowstast + mellomrom bytter typisk språk i Windows. Da kan det jo hende den bytter ordbok også, og ikke bare tastaturoppsett. Jeg har installert norsk og engelsk selv, og når jeg trykker Windowstast + mellomrom så tilsvarer det å gå på den gode gamle "language bar" og velge det andre av mine installerte språk.

Jeg bytter stadig vekk språk i Thunderbird og nettlesere bare med å markere tekst og høyreklikke, deretter velge ordbok eller tilsvarende i menyen (avhengig av hvilket program man er i). Det tar minimalt med tid.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å skifte språk?

Har ikke tilgang til W8 her, og dette er ikke noe jeg har testet, men Windowstast + mellomrom bytter typisk språk i Windows. Jeg har installert norsk og engelsk selv, og da kan det jo hende den bytter ordbok også, og ikke bare tastaturoppsett.

Jeg bytter stadig vekk språk i Thunderbird og nettlesere bare med å markere tekst og høyreklikke, deretter velge ordbok eller tilsvarende i menyen (avhengig av hvilket program man er i). Det tar minimalt med tid.

Tenkte på det samme, men det ser tilsynelatende ut som man bare kan bytte tastaturlayout, og det er ikke det jeg ønsker. Jeg vil fortsatt ha norsk layout og alt jeg vil er bare at Mail appen ikke skal rette på ordene mine når jeg skriver noe annet enn norsk. Sentralt i Windows er dette ikke noe problem å skru av, men Mail appen overser dette som sagt.

Lenke til kommentar

:X Fordi en app skal ikke drive med andre ting enn det bittelille området de satte av penger til å utvikle. Interaksjon med operativsystemet? Skal man ikke ha.

Det du ser der er forskjellen mellom programvare bygget for et mobilt OS og programvare bygget på mange år med brukstilfeller og iterativ utvikling.

App = funksjonshemmet applikasjon, gjerne med reklame eller basert på mikrotransaksjoner. Utviklingshastighet og små apps er foretrukket framfor at det støtter den bruken du er vant til.

Lenke til kommentar

:X Fordi en app skal ikke drive med andre ting enn det bittelille området de satte av penger til å utvikle. Interaksjon med operativsystemet? Skal man ikke ha.

Det du ser der er forskjellen mellom programvare bygget for et mobilt OS og programvare bygget på mange år med brukstilfeller og iterativ utvikling.

App = funksjonshemmet applikasjon, gjerne med reklame eller basert på mikrotransaksjoner. Utviklingshastighet og små apps er foretrukket framfor at det støtter den bruken du er vant til.

Ja, jeg ga opp, kastet ut maskinen og hentet en maskin som er mer kompatibel med et skikkelig OS..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...