BIjente Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Hallo. Jeg skal på en shopping/spa tur til Budapest og trenger litt råd fra de av dere som har vært der/kommer derfra. 1. Hvilke spa anbefaler dere å dra på? 2. Jeg vet at Budapest er billig generelt. Vet noen hvor mye en pels/mink kåpe koster der borte og evt hvilke butikker som er bra? 3. Har Ungarn noen egne nasjonale merker som er verdt å ta en titt på? klær,sko , sminke osv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 (endret) Har kun vært på og anbefaler Széchenyi som er Europas største spa. Det er en rekke saler med mindre innendørs bad og også mange typer behandling og så har de et stort og fine utendørs område med forskjellige temperaturer, spyling/springvann og en "lazy river" hvor man kan flyte rundt i full fart det er her man også finner sjakkspillerne. Széchenyi besøker man primært pga. utendørsområdet som jeg mener er et must å få med seg. Man får leid badehåndkle der, men det kjentes ut som en lakenbit. Vurder derfor å ta med et selv. Man har også Gellert som er veldig kjent, men der er de sterkest på den innendørs opplevelsen. Det er større og mer dekorerte bad innendørs. Det er også mange andre bad og det er jo mulig å få med seg flere. Endret 22. mai 2013 av robertaas 1 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Man har også Gellert som er veldig kjent, men der er de sterkest på den innendørs opplevelsen. Det er større og mer dekorerte bad innendørs. Det er også mange andre bad og det er jo mulig å få med seg flere. Nå har jeg vært på Gellert kun en gang, men både servicen og hygienen var under enhver kritikk.Széchenyi utendørs, som robertaas anbefalte høres ut som en bedre ide. Utfra egen erfaring er spa / varme kilder bad i nabolandet i vest av mye høyere kvalitet (service, hygiene, komfort), men så er de som oftest mye nyere også da. Lenke til kommentar
BIjente Skrevet 23. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2013 Har kun vært på og anbefaler Széchenyi som er Europas største spa. Det er en rekke saler med mindre innendørs bad og også mange typer behandling og så har de et stort og fine utendørs område med forskjellige temperaturer, spyling/springvann og en "lazy river" hvor man kan flyte rundt i full fart det er her man også finner sjakkspillerne. Széchenyi besøker man primært pga. utendørsområdet som jeg mener er et must å få med seg. Man får leid badehåndkle der, men det kjentes ut som en lakenbit. Vurder derfor å ta med et selv. Man har også Gellert som er veldig kjent, men der er de sterkest på den innendørs opplevelsen. Det er større og mer dekorerte bad innendørs. Det er også mange andre bad og det er jo mulig å få med seg flere. Kult, takk for tips. Skal sjekke det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå