Jakke Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Om du ikke får tak i 4mm^2-ledning er du JÆVLIG dårlig til å lete. Det har de selv på den lokale Esso-stasjonen her i Lofoten. Kjøp ledning tilsvarende sikringen om du kobler den via den andre utgangen. Og husk at jo lengre ledninga er, jo tjukkere burde den være, derfor lønner det seg også å ha tjukkere enn lampettgreiene han her oppe snakker om. Jeg har vært med på å fikse på to ting, kabelrot, som var jævlig, men det gikk, og BILBRANN. Det tok 6 måneder å source alle delene, pusse ned, få lakkert, og så få alt sammen igjen. Kabelrot over potensiell dødsfelle anyday. Og forresten, hvorfor skal det egentlig bli kabelrot av å legge en 4mm kontra lampett? Det er jo samme driten, bare at den ene er hvit, og den andre er rød. Dessuten trenger man bare å jorde rett i gods i bagasjen, istedet for å strekke flere meter ekstra med alt for tynn ledning tilbake. 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2013 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2013 Da har jeg lagt to ledninger på hver 1,5mm da det var det jeg fant noen ruller med i garasjen. Regner med det holder da dem likevel skal gå via denne som er enda tynnere: http://dx.com/p/4-way-car-cigarette-lighter-socket-splitter-12v-73834 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå