Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

tolke svar fra psykolog

Anbefalte innlegg

hei, postet et spørsmål på klara-klok om noen alvorlige issues jeg har (ikke døm meg, vær så snill). fikk svar tilbake av en psykolog som jobber der men skjønner det ikke helt..

her kan dere lese spørsmålet mitt og svaret jeg fikk:

http://www.klara-klok.no/wips/1227620725/caseId/1245110189/

paragrafen jeg ikke helt skjønner er denne:

"Du bruker tusen millioner unnskyldninger for å snakke deg ut av de situasjonene som kunne penset deg inn på et spor som kunne ledet videre til en form for flørten tilnærmingslek med noen på din egen alder. Jeg tipper disse situasjonene som du sier at du ikke makter, kjennetegnes av en bestemt ting: heterofili."

takk for all hjelp! kommer sikkert ikke til å svare mer på denne tråden bare så det er sakt. syns selv jeg har beskrevet det ganske godt i posten på kk Anonym poster: 484cb7bd86a3da9419dcfb6f0f09e8bc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det psykologen basically sier er at du er ikke ødelagt fordi du tenner på gutter. Akseptér og nyt det at du tenner på gutter, så vil du kunne videreutvikle deg og komme videre i fra det å tenne på ungdomsskolegutter til å tenne på jevnaldrene gutter i stedet.

Du var ikke en heterofil gutt som ble ødelagt og "smittet" av en homo, du var antakelig en homofil gutt som kanskje havnet litt på dypt vann i denne opplevelsen med ungdomsskolegutten og har hatt problemer med å takle det i etterkant.

Anonym poster: 41411cafe2d2d512baf57e5149c5349a

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gå inn i deg selv og avgjør hvilken legning du har. Er du usikker prøv deg frem.

Ikke bruk unnskyldninger for å ikke innrømme at du er homofil, hvis det er den legningen du finner ut at du har.

Tenner du på kun gutter, kan det være fordi du har denne legningen, ingen ting å skamme seg over.

Er slik jeg tolker svaret i grove trekk.

Lenke til kommentar

Jeg tolker det også sånn som de over her.

Hvis det er jenter det handler om når du er i situasjoner og samtaler som handler om sex med folk på din egen alder du trekker deg unna og lager unnskyldninger for å komme unna, så tolker jeg det som at psykologen mener det er det heterofile forholdet du trekker deg unna og ikke makter. Og at tiltrekningen og fantasier om gutter ikke nødvendigvis oppstod på grunn av det som skjedde da du var 11-12 år, men at det er din seksuelle orientering som alltid har vært.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...