enden Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Hvor rask prosessor er det vits å sette på et KT7A? Manualen sier bare future based socket A cpu's, og det skulle vel inkludere alle athlon xp, men regner med at det er flere ting som spiller inn på ytelse enn socket. Hva vil dere anbefale? Tenker ytelse man faktisk vil få for pengene. Det sitte nå en athlon 1,4 på den. Alt er bedre enn den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update. ABIT KT7 / KT7-RAID all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor. Så det du må sjekke er hvilken versjon av hovedkortet du har. Det står på et klistremerke et sted. Jeg har store tvil på om de nyeste XP prosessorene (Tbred og Barton) vil fungere, men noen av de eldste kan hende virker. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Takk, den klarte ikke jeg å finne Man det er greit at det klarer å kjøre den, men klarer den å bruke prosessoren fornuftig? en xp3000+ er vel rimelig bortkastet. Jeg vil gjerne finne balansegangen mellom pris og hvor mye fornuftig prosesoren kan tilføre systemet (da med tanke på kompabilitet med hk) for de som gjerne vil vite det: ram: 512 noname + 2*128 kingston valueram skjermkort: geforce 2 mx Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 23. september 2003 Del Skrevet 23. september 2003 Jeg vil tippe at xp1800/1900 er det høyeste hovedkortet takler. Hovedkortet ditt er såppas gammelt nå, at det kan være på tide med en utskiftning, hvis du har noen kroner til overs da Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. september 2003 Forfatter Del Skrevet 23. september 2003 Har skiftet det ut. Dyttet det over på pappa, og det første han spurte om var om man kunne kjøpe bedre cpu (han brukte ordene "sånn regne/hjerne dings") Tenkte jeg skulle finne ut for han, siden han ikke engang klarer å sette opp tiscali-modem kontoen sin igjen etter install på ny maskin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå