Gå til innhold

Kjøpe bitcoin

Snicker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig forstår jeg ikke hvorfor folk som holder seg på lovens gode side skal bruke dette.

Størtste + med dette er jo at det er vanskelig/umulig å spore kobling.

At det gir en større grad av anonymitet er ikke negativt i seg selv. Problemet er at denne graden av anonymitet og mangel på sporbarhet og kontroll er nettopp det som hindrer en større utbredelse.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hver gang en investeringsmulighet viser seg å gi fortjeneste, uten at man har grepet muligheten, så er det jo trist.

Men personlig har ikke skepsisen min til Bitcoin forsvunnet, mer heller blitt forsterket. Nytteverdien av Bitcoin er for min del ikke-eksisterende.

Det er veldig lite eg kan bruke det til, og gevinsten av å bruke en krypto-valuta som Bitcoin er mindre enn ulempene/risikoene knyttet til det.

For min del.

Lenke til kommentar

Hei folkens, dette skrev vi i mai. Hva sier dere i dag? Jeg investerte noen kroner da. Valuten har over 10 doblet seg. Og jeg har tjent en god del tusen siden den gang. Hører jeg noen skeptikere som gråter nå? :)

Nei, hvorfor skulle jeg gråte? Jeg kjöpte ikke aksjer i NES för de steg litt over 800% heller, noe som vel gir meg et like stort tap som manglende bitcoins.

Bitcoins er i dag veldig fint for de som var ute etter rask profitt. Noe annet bruksområde finnes knapt, og om spekulasjonene fortsetter som nå, så vil de ikke bli brukbare heller.

Lenke til kommentar

Denne kommentaren har jo blitt litt interessant.

Var det slik at mannen bak Silk Road ville at FBI skulle konfiskere 170 000 BTC?

Han brukte ordet "vil" og du misforstår det som at alt man trenger for å beskytte pengene er å "ville" det.

Dum eller troll?

Endret av Jaybug
Lenke til kommentar

Han brukte ordet "vil" og du misforstår det som at alt man trenger for å beskytte pengene er å "ville" det.

Dum eller troll?

Absolutt ikke. Men om det skulle väre så enkelt å beskytte sine bitcoins, hvordan var det da så lett for FBI å konfiskere dem? Selvfölgelig krever det litt mer enn vilje, men mannen bak Silk Road var ikke akkurat noen idiot. Allikevel mistet han altså 170k BTC til myndighetene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 år senere...

Kanskje jeg høres litt spydig ut, men hadde det vært så enkelt at man visste at det var en toppe eller bunn så ville det ikke vært en topp eller bunn fordi markedet hadde vært i likevekt. Med andre ord, det kommer helt an på hvem du spør. Men det er jo åpenbart at de fleste har ment at BTC er verdt mer enn de er nå siden de har steget siden 2015.

Det jeg tenkte i 2012-2013 var at BTC var seriøst overvurdert på 100$ og at det var alt for seint å hive seg på toget. Jeg hadde selvsagt pantsatt alt jeg eide og hadde hvis jeg hadde visst at BTC snart står i 2000$. Nå syns jeg fortsatt BTC er veldig overvurdert og jeg har ingen planer om å spekulere i kryptovaluta.

Men det som er mer sikkert nå enn i 2012 er at BTC har kommet for å bli en stund.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei,

Er det flere en meg som har blitt hekta på bitcoin? Følger med verdien hele tiden, og har investert litt sparepenger i BT. Synes konseptet er helt genialt. Ingen transaksjons gebyrer. Kan enkelt overføre BT til andre direkte med mobilen etc. Den har utrolig mye potensiale enda. Håper flere får øynene opp for denne valutaen.

-Snicker-

Jeg håper du gjorde alvor av å kjøpe. Da du startet tråden var prisen 120, nå er den 2700.

Anonymous poster hash: 894a7...440

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...