Gå til innhold

Kjøpe bitcoin

Snicker

Anbefalte innlegg

Bitcoins er en virtuell valuta som ingen garanterer for.

Alle andre valutaer er garanterte av en nasjon. Norske kroner er garanterte av den Norske stat, Amerikanske dollar av USA etc etc.

Bitcoins er svindel og lureri.

Bitcoins er en ny valuta som konkurerer mot de gretne gamle gubbene som eier bankene i USA. og flere og flere i Europa får lønna betalt i Bitcoins, pågrunn av at den er troverdig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bitcoins er en ny valuta som konkurerer mot de gretne gamle gubbene som eier bankene i USA. og flere og flere i Europa får lønna betalt i Bitcoins, pågrunn av at den er troverdig.

Flere og flere? Hvor mange er det snakk om?

Hvis de får den utbetalt i Bitcoins på grunn av at den er troverdig, så impliserer vel det at den er mer troverdig enn lokal valuta?

Lenke til kommentar

Flere og flere? Hvor mange er det snakk om?

Hvis de får den utbetalt i Bitcoins på grunn av at den er troverdig, så impliserer vel det at den er mer troverdig enn lokal valuta?

Økonomien i europa holder jo å ramle sammen, hvorfor ikke bruke en sikker og stabil ordning?

Lenke til kommentar

Økonomien i europa holder jo å ramle sammen, hvorfor ikke bruke en sikker og stabil ordning?

Jeg vil ikke akkurat kalle kursutviklingen til BTC stabil. Uansett kan man ikke bruke BTC som en fullverdig erstatning for lokal valuta. Husleie, mat osv. må fortsatt betales i lokal valuta eller med kort, noe som gjør at BTC bare blir en mellomstasjon før endelig transaksjon, mao. et fordyrende ledd som på ingen måte bidrar til å stabilisere din personlige økonomi på noen måte.

Lenke til kommentar

Påstår du her no at Bitcoins er sikker og stabil?

Har du i det heile tatt sett på kordan verdien på bitcoins har utviklet seg?

Eg vil kalle det alt annet enn sikkert og stabilt.

Lenke til kommentar

Problemet i EU er nok ikke bare knyttet til bruk av Euro..Dessuten er ikke Bitcoins, slik det er i dag, noen sikker og stabil ordning.

Lenke til kommentar

SC5 og The Internet Archive blant flere, men så vidt jeg skjønner er det kun snakk om at deler av lønnen utbetales som bitcoin.

https://www.google.n...lary+in+bitcoin

Det har også vært snakk om minibanker som lar deg veksle og ta ut bitcoin i lokal valuta.

Så langt har man 2 firmaer med faktiske ansatte, ett opensource prosjekt uten ansatte samt ett nederlandsk firma som betalte ut sommerbonus til de som ville i bitcoins.

Internet Archive hadde et testprosjekt hvor deler av lönnen kunne fåes i bitcoins for de som önsket det. Ingen nyheter om prosjektet fortsetter.

SC5 hadde det samme. Testprosjekt for de som önsker. Ingen nyheter om hvorvidt testene fortsetter.

CIYAM Open har ingen ansatte, men man kan få betalt for utviklingsoppdrag i bitcoins.

Eliantie tilböd sommerbonus til de som önsket det i bitcoins.

Hvordan passer dette med din påstand om at "flere og flere i Europa får lönna ubetalt i bitcoins"? 2 europeiske firmaer som tilbyr deler av lönna i bitcoins til de ansatte som önsker å väre med på en test er langt fra det samme som at flere og flere får utbetalt lönna i bitcoins.

Og din påstand om at bitcoins er troverdig er forelöpig latterlig. Bitcoins kan nok kanskje bli troverdig en dag, men så langt er bitcoins en horribelt ustabil "valuta" som ikke egner seg til daglig bruk i den virkelige verden side ved side med resten av verdens valutaer.

Når man samtidig ser at de störste stedene for å veksle bitcoins sliter juridisk, så er tiden langt fra moden til å kalle "valutaen" troverdig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan passer dette med din påstand om at "flere og flere i Europa får lönna ubetalt i bitcoins"? 2 europeiske firmaer som tilbyr deler av lönna i bitcoins til de ansatte som önsker å väre med på en test er langt fra det samme som at flere og flere får utbetalt lönna i bitcoins.

Og din påstand om at bitcoins er troverdig er forelöpig latterlig. Bitcoins kan nok kanskje bli troverdig en dag, men så langt er bitcoins en horribelt ustabil "valuta" som ikke egner seg til daglig bruk i den virkelige verden side ved side med resten av verdens valutaer.

Ikke mine påstander, du tenkte kanskje på Dore123m? ;-)

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Tidlige minere bl.a. Samt Warz ;)

Forklar hva som gjør meg til svindler fordi jeg kjøpte bitcoins tidlig? Det blir som å kalle alle som investerte først i apple, google, facebook osv for svindlere fordi de senere kan dumpe sine aksjer til skyhøye priser til andre "suckers".

"Quantitative Analysis of the Full Bitcoin Transaction Graph" av Dorit Ron og Adi Shamirfra Department of Computer Science and Applied Mathematics ved The Weizmann Institute of Science i Israel viser at mellom 55% til 73% av alle bitcoins faktisk ikke er i sirkulasjon. De ligger bare der, uten å bli brukt til noe som helst annet enn å vokse i verdi etter hvert som menigmann oppdager bitcoins.

Den dagen disse dumpes på markedet slik at tidlige minere og tidlige kjøper kan hente ut sine gevinster, vil bitcoins stupe.

Det er veldig naivt å tro, at alle disse vil dumpes samtidig og med marked order. Hvis man har mye verdier i bitcoin og vil selge ut så ønsker man å tjene mest mulig, det oppnår man ved å legge ut asks og selge ut over tid (avhengig av likviditeten i markedet) ikke ved å dumple alt på en gang.

Dette kommer aldri til å skje, nettopp pga bitcoins grunnleggende design. Enten må man gi opp idealene rundt hva bitcoins var ment å være, eller så må man godta at bitcoins aldri kommer til å bli akseptert blant de store mainstream firmaene.

Og hva er det som gjør at dette "aldri" kan skje? Hvilke grunnleggende egenskaper hindrer dette? Og hva er de såkalte idealene du snakker om?

Stor tilstrømning av vanlige brukere, samt tilstrømning av store investorer er ikke positivt for bitcoins slik ideen bak opprinnelig var. Det er positivt for de som nevnes i svaret mitt ovenfor, men det var jo ikke ideen bak, var det? Bitcoins ble vel ikke skapt for at noen få skulle kunne tjene millioner og så drepe "valutaen"?

Og hvorfor er det ikke positivt med en større markedcap?
Lenke til kommentar

Hadde vel i sin tid ca 35 bitcoins, men de gikk i dass med en formatering. Surt :(

Den er kjip. Det finnes programmer som kan gjenopprette data selv etter formatering, kanskje verdt et forsøk?

Er helt enig med deg, helt til siste setning. Om bitcoins blir en måte å hvitvaske penger på, kan de dra dit pepperen gror for min del. Håper at dette kan unngås.

Litt merkelig konklusjon. Jeg sa at bitcoin kan bli en store of value, det vil si at man kan lagre verdier der over lengere tid uten å bekymre seg veldig over svinginger i kursen.

At bitcoin vil bli brukt til hvitvasking dog, det er det vel liten tvil om? Personlig synes jeg hvitvasking er veldig positivt og at det bidrar til mye bra i samfunnet, derfor kan jeg ikke helt si meg enig i at bitcoin bør dra dit peppern gror av den grunn.

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg hvitvasking er veldig positivt og at det bidrar til mye bra i samfunnet, derfor kan jeg ikke helt si meg enig i at bitcoin bør dra dit peppern gror av den grunn.

Fortell meg nøyaktig hva pengevasking tilfører samfunnet i positiv retning.

Dog er jeg enig i at pengevasking ikke i seg selv er grunn nok til å utelukke BTC.

• Liker 1
Lenke til kommentar

IKKE kjøp bitcoins!

Hvis det blir populært kan HVEM som helst handle anonymt over nett. Dermed kan terrorister få bedre kontakt mellom andre terrorister. Og dette truer helt klart sikkerheten. Dere som kjøper bitcoins der ute, støtter opp mot akkurat dette.

Vær på vakt.

Lenke til kommentar

Fortell meg nøyaktig hva pengevasking tilfører samfunnet i positiv retning.

Alle penger som er unndratt beskatning fører til mer verdier i samfunnet. Blant annet er det et 20% effektivitetstap på alle skattepenger, men viktigst av alt er det at mange handler aldri blir utført fordi skattenivået er for høyt. Disse handlene kan ofte bli utført i det svarte markedet og fører i såfall til mer velstand ved at handlene går igjennom. En handel fører til mer velstand for begge parter, ellers ville den ikke blitt gjort. Ideelt sett, så skulle ikke folk ta penger ut av den svarte økonomien, men heller kjøpe varer og tjenester der (da det gir maksimal verdiskapning), men innen svartemarkedet er blitt stort nok er man dessverre nødt til å forholde seg til den hvite økonomien og da er hvitvasking en naturlig måte å ta penger ut. Hvitvasking er en måte å få brukt sine penger i _hele_ økonomien og det er nødvendig for at pengene skal ha den verdi de har. Ved å hvitvaske pengene minimiseres sjansen for at noen blir tatt og straffet og det betyr i praksis at de kan fortsette som før og utvikle den svarte økonomien, som igjen skaper mer verdier.

Jeg må også legge til, at ulovlig virksomheter sparer mye kostnader ved å slippe regnskapsplikter, reguleringer osv. Dette frigjør ressurser som kan skape verdier.

Mer verdier for alle = et bedre samfunn.

Og derfor ønsker jeg hvitvaskere, skattesnyltere og andre kriminelle hjertlig velkommen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...