Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 2 eksamen vår 2013

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det gikk ganske bra, men jeg er mindre sikker på denne enn jeg er med Kjemi og R2.. Ja, hadde vært fint om noen som har fått tak i oppgavene eller løsningsforslag (kanskje litt mye å forvente 45 min etter eksamensslutt) kunne ha lagt dem ut her!

Endret av Mokko
Lenke til kommentar

Her er det jeg svarte på oppgave 1:

a) B, b) D, c) A, d) C, e) D, f) C, g) B, h) C, i) D, j) D, k) A, l) B, m) D, n) B, o) D, p) D, q) B, r) B, s) D, t) C, u) C, v) D, w) A, x) C

Andre som har sine svar?

Lenke til kommentar

Ser vi har mye det samme Pfui. Men i Oppgave m, del en . Sentrifuge av sokk. her tok jeg alt. c.. Det står at sokken er i ro, og for alle de andre alternativene så summen av vektorene mer enn 0, så sokken må akslerere i forhold til sentrifugen. Noen kommentarer?

Lenke til kommentar

Bare jeg som syns at flervalgsoppgavene var litt for vanskelig? Tror jeg har bommet på en del av dem. Resten tror jeg gikk greit. Det var hvertfall ingen oppgaver hvor jeg rett og slett jeg ikke viste hva jeg skulle gjøre. Men det ble sikkert noen slurvefeil.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser vi har mye det samme Pfui. Men i Oppgave m, del en . Sentrifuge av sokk. her tok jeg alt. c.. Det står at sokken er i ro, og for alle de andre alternativene så summen av vektorene mer enn 0, så sokken må akslerere i forhold til sentrifugen. Noen kommentarer?

Det er vel en sentripetalakselerasjon inn i bildet, hvis figuren viste et stillbilde mens sentrifugen snurret.

Endret av Pfui
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Done! Pensjonistvaktene trodde jeg kommuniserte med medelever da jeg frebrilsk vifta rundt med hendene for å finne strømretningen, lol.

Jeg har svart det samme som deg Pfui bortsett fra på to oppgaver. På m svarte jeg også c, og på g svarte jeg A.

Hva fikk folk på 3c og 3d? Jeg fikk 5.2 m/s^2 og forskjellige friksjonskrafter. Litt usikker på den.

Endret av Potetmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk akselerasjonen -1.2m/s^2 (hvis du ser på vei oppover som positiv retning), eller noe i den duren på vei nedover. Fikk også forskjellige friksjonskrefter.

Fikk friksjonskraften ved å plotte inn tallene på en kalkulator og bruke regresjon til å lage en andregradsfunksjon. Så var det bare å derivere den to ganger.

Det stemte også med den oppgitte akselerasjonen på vei oppover, som var -6.9

Hva fikk dere på den aller siste oppgaven på prøven?

Strekningen som blir tilbakelagt før metalledningen stopper?

Endret av Rivality
Lenke til kommentar

Jeg fikk 1,2 m/s ^2 og -6,9 m/s ^2, men fikk likt friksjonstall. 0,32 tror jeg det var

Husker du hvordan du fikk det til?

Jeg prøvde flere ganger men fikk til aldri like friksjonskrefter.

Meh fikk til like friksjonskrefter nå :p

Faen, skulle ha klart det under eksamen :(

Endret av Rivality
Lenke til kommentar

Her er noe av det jeg fikk på del 2:

3a)1) 6,3m/s^2

2) 2,9 m/s^2

3c) a= -1,2 m/s^2

3d) R=0,36 N på vei opp, og R=0,34 N på vei ned

4a) 2,1 km/s

4b)2) g=2,8*10^-3 N/kg

4c) t=150s

4d) 39 km (høres voldsomt mye ut...)

5a) I=0,84 A, med klokka

5b)2) F=0,12 N, mot venstre

5d) 1,2m

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her er noe av det jeg fikk på del 2:

3a)1) 6,3m/s^2

2) 2,9 m/s^2

3c) a= -1,2 m/s^2

3d) R=0,36 N på vei opp, og R=0,34 N på vei ned

4a) 2,1 km/s

4b)2) g=2,8*10^-3 N/kg

4c) t=150s

4d) 39 km (høres voldsomt mye ut...)

5a) I=0,84 A, med klokka

5b)2) F=0,12 N, mot venstre

5d) 1,2m

Fikk samme svar som deg :)

Lenke til kommentar

Me 2

Hvordan gjorde dere 4d? Tok dere hensyn til at gravitasjonen ble uhomogen?

Brukte bevaring av mekanisk energi. Nei, det sto i oppgaven at gravitasjonsfeltet skulle regnes som homogent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...