f(x) Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har denne i morgen jeg også. Tror ikke det blir store problemer, føler fysikk er et ganske lett fag å mestre. Får 6 i standpunkt. 1 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tviler sterkt på at jeg kommer til å gjøre det bra... Ligget rundt 4 hele året, men dreit meg ut på tentamen og fikk 3. Synes forøvrig del 1 er helt forferdelig. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Og er det forresten noen som har et tanke-eksperiment som er lett å forklare? Lenke til kommentar
Pfui Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Tviler sterkt på at jeg kommer til å gjøre det bra... Ligget rundt 4 hele året, men dreit meg ut på tentamen og fikk 3. Synes forøvrig del 1 er helt forferdelig. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Og er det forresten noen som har et tanke-eksperiment som er lett å forklare? Begynn med oppgave 2 på del 1. Oppgave 1 og 2 gir like mange poeng, selv om det er mange flere spørsmål på oppgave 1. Jeg tror det er 12 poeng på hver av dem, altså 0,5 poeng pr. flervalgsoppgave. 1 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Begynn med oppgave 2 på del 1. Oppgave 1 og 2 gir like mange poeng, selv om det er mange flere spørsmål på oppgave 1. Jeg tror det er 12 poeng på hver av dem, altså 0,5 poeng pr. flervalgsoppgave. Seriøst? Haha, det visste jeg ikke. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Pfui Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Seriøst? Haha, det visste jeg ikke. Takk for tipset! Ja, man kan miste mange poeng på å rote bort tiden på oppgave 1 1 Lenke til kommentar
metyo Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Noen tenker på hva som kan komme opp i oppgave 2 imorgen? Personlig tenker jeg enten gravitasjon eller induksjon, med kanskje litt blanding av elektrisitet/magnetisme. Tror ikke det blir "greie ut" oppgave, siden det var ikke tilfelle siden V11. Kvantefysikk/relativitet er mulig, men lite aktuelt syns jeg. Noen andre tenker? Lenke til kommentar
Creaxz Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Gravitasjon hadde vel egentlig vært greit, men tviler på at det er det de har landa på. Føler det er litt for rett frem med bruk av formler. Personlig så er jeg vel fornøyd så lenge det ikke blir noe om digital lyd eller kvantefysikk. Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Vi har ikke hatt noe som helst om digital lyd. Er dette noe jeg burde bruke tid på? Føler allerede at jeg ligger veldig dårlig an Lenke til kommentar
petsin2911 Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Hei, jeg er en VG2-elev som er nysgjerrig på fysikk 2. Har i år tatt R1, fysikk 1, kjemi 1 og biologi 1. Har jobbet jevnt og trutt, og får 6er i standpunkt i fysikk 1. Hvor realistisk er det da å forvente det samme i fysikk 2? Har forresten 5+ i R1, så regning skal uansett gå bra tror jeg. Hvordan er eksamen i fysikk 2, etter deres mening? takk på forhånd Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Har du fått 6 i fysikk 1 er det absolutt realistisk å få det samme i fysikk 2. Fikk selv 6 i fysikk 1 i fjor og får det samme nå i fysikk 2 (uten særlig innsats, stor sett lesing kvelden før prøver og så følger jeg godt med i timene). Endret 29. mai 2013 av Martin_PS3 1 Lenke til kommentar
maikenflowers Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Noen tenker på hva som kan komme opp i oppgave 2 imorgen? Personlig tenker jeg enten gravitasjon eller induksjon, med kanskje litt blanding av elektrisitet/magnetisme. Tror ikke det blir "greie ut" oppgave, siden det var ikke tilfelle siden V11. Kvantefysikk/relativitet er mulig, men lite aktuelt syns jeg. Noen andre tenker? Kanskje det blir en utgreiingsoppgave nå, med tanke på at det er så lenge siden? Jeg har i alle fall skrevet et ark med alle de moderne forsøkene, samt om generell relativitetsteori og følgene av den, i tillegg til medisinske undersøkelser ... Redd det sistnevnte kan komme! Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Får vi utdelt formelark til bruk ved Del 1 i morgen? Endret 29. mai 2013 av Pyls Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Det er både formelvedlegg og faktavedlegg med som en del av oppgaveheftet, men en del formler forutsettes kjent og vil derfor naturligvis ikke være med. Endret 29. mai 2013 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Pyls Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Okai Takk for svar! Noen teorier om hva som blir opg. 2? Ganske dype ting man kan få, om man ser tidligere gitte hefter. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Har et ganske godt tips til dere for del 1 som sikret meg 22,5/24 poeng på tentamen (Vi fikk H2012 som tentamen). Har et eksamenshefte for Fysikk 2 eksamen som jeg lånte på biblioteket. Her ligger det en oversikt over ALLE formlene som sensor krever at man skal kunne til del 1. Disse er hentet fra sensorveiledningen (hvor jeg først oppdaget dem). Her er noen bilder av formlene hvis dere ikke har tilgang til sensorveiledningen for H2012. 1 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Synes forøvrig del 1 er helt forferdelig. Noen tips til hva jeg bør gjøre? Hvis du ikke vet svaret kommer du langt med eliminasjonsmetode. Så nettopp på en tidligere oppgave nå der halvparten av opplysningene man fikk ikke var nødvendige, fordi svarene var utformet slik den ene halvdelen av oppgaven utelukket tre av fire alternativer. I beste fall kan du bedre sannsynligheten for riktig, og så gjette. 1 Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Og et annet godt råd, på steder der du skal utlede bokstavuttrykk: Hvis du står fast, gå den andre veien. Ta ett av uttrykkene fra fasiten, og se om du greier å omforme det til noe gjenkjennbart. Som her for eksempel: http://i.imgur.com/Rd99XDQ.jpeg EDIT: Sorry for dobbeltpost. Endret 29. mai 2013 av Mokko 1 Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 (endret) Godt tips! Er nesten på randen til å kjøpe fysikk 2 boka på nett nå i kveld, slik at jeg kan begynne øving å ta det opp nå i høst. Kanskje ikke den beste mentaliteten å gå inn med. Endret 29. mai 2013 av HawkeyeFtw Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Good luck people:)!!! We can do this! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå